بهترین روش درآوردن شیشه پنجره های دوجداره

در گذشته برای ساخت پنجره ساختمان‌ها از متریالی مثل چوب و آهن استفاده می‌شد، اما امروزه با پیشرفت تکنولوژی، مواد مورد استفاده در ساخت این ملزومات ساختمانی، تغییر زیادی کرده‌اند. در چند سال اخیر انواع درب و پنجره‌های دوجداره، جایگزین ملزومات ساختمانی قدیمی شده‌اند، اما این قطعات جدید هم مشکلاتی را به همراه دارند. به‌عنوان مثال، بروز بعضی حوادث مثل شکستن یا ترک خوردگی، اموری غیر قابل پیشگیری در شیشه‌های دوجداره محسوب می‌شوند. به همین دلیل آگاهی از بهترین روش درآوردن شیشه پنجره‌های دوجداره و تعویض‌شان بسیار مهم است.

به این منظور می‌توانید مشخصات شیشه را به روش‌های مختلفی مثل خواندن برچسب اطلاعات شیشه، به دست آورید. روی برچسب این محصولات، اطلاعات کاملی مثل رنگ، ابعاد شیشه، ضخامت شیشه و همچنین قطر اسپیسر بین دو شیشه درج می‌گردد. شما می‌توانید با یادگیری روش‌های تعویض شیشه انواع درب و پنجره UPVC، خودتان در خانه اقدام به این کار کنید، اما در کل بهتر است که این کار را به متخصصین ماهر بسپارید. در این مقاله از فروشگاه اینترنتی اصفهان فلوت، نکات مهمی را برای تعویض این نوع شیشه‌ها، شرح داده‌ایم. همچنین شما می‌توانید برای استعلام قیمت شیشه و انواع درب و پنجره، با کارشناسان ما تماس بگیرید.

آیا شیشه های دوجداره امکان تعویض شیشه دارند

آیا شیشه های دوجداره امکان تعویض شیشه دارند

در چند سال اخیر انواع درب و پنجره دارای شیشه دوجداره محبوبیت زیادی پیدا کرده‌اند. به همین دلیل بسیاری از افراد به صورت تخصصی در زمینه نصب، تعمیر و تعویض درب و پنجره‌های مجهز به شیشه‌های دوجداره فعالیت می‌کنند. شرکت‌های تولیدی و اتحادیه‌های مربوطه در خصوص تعمیر، تنظیم و رگلاژ چنین درب و پنجره‌هایی قوانین مشخصی را تدوین و اعلام نموده‌اند.

در این قوانین در زمینه تعویض شیشه دو جداره از تکنسین‌های تعمیرات خواسته شده است که این کار را با نهایت دقت و حساسیت در محل مورد نظر انجام دهند. این میزان تاکید به دلیل آن است که حتی شیشه‌های دو جداره با اینکه به انسان خیلی آسیب نمی‌رسانند، اما باز هم برای او خطرساز هستند. بنابراین می‌توان با قاطعیت گفت که شیشه‌های دو جداره درب و پنجره‌ها قابل تعویض هستند. از آنجایی که این نوع شیشه‌ها پس از ترک خوردگی یا خراشیدگی قابل تعمیر نیستند، بنابراین بهتر است که نسبت به تعویض آن‌ها اقدام کرده و بهترین روش درآوردن شیشه پنجره های دوجداره را برای این امر به کار ببرید.  

برخی از شرکت‌های فعال در زمینه ساخت انواع شیشه دو جداره مدعی هستند که ساختار شیشه‌های آسیب دیده را می‌توانند ترمیم کنند. اما این ادعا شامل بازسازی کامل عیب و ایرادهای ایجاد شده روی شیشه‌های دوجداره نمی‌شود. بنابراین پیشنهاد اصفهان فلوت به شما جایگزین کردن شیشه شکسته با یک نمونه جدید توسط افراد متخصص و کاربلد است. شما می‌توانید در این خصوص از تیم مجرب و باسابقه ما کمک بگیرید.

نحوه درآوردن شیشه پنجره دوجداره

نحوه درآوردن شیشه پنجره دوجداره

شیشه دو جداره همانطور که از نام آن قابل درک است، شامل دو شیشه مجزا از یکدیگر است. فضای خالی بین این دو شیشه توسط هوا و گاز آرگون پر می‌شود. البته امروزه شیشه‌هایی با 3 الی 4 جداره نیز در بازار وجود دارند که بیشتر برای شرکت‌ها و کارخانه‌های صنعتی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

با وجود اینکه خرید و استفاده از شیشه‌های دوجداره مزایای خاص خود را دارد، اما نحوه درآوردن این شیشه‌ها در صورت شکستن کمی دشوار است. به همین دلیل برخی از افراد از خرید این نوع شیشه‌ها منصرف می‌شوند. اما به جای پشیمان شدن بهتر است که نحوه تعویض انواع شیشه دوجداره را یاد بگیرید و از داشتن آن‌ها نهایت بهره و لذت را ببرید.

بهترین روش درآوردن شیشه پنجره های دوجداره این است که زوارهای آن را با استفاده از یک وسیله نوک تیز مانند کارتک یا چاقو خارج کنید. سپس باید برای خارج کردن پروفیل، زوارها را فشار داد. برای جلوگیری از افتادن شیشه روی خود در ابتدا زوارهای عمودی و به دنبال آن زوارهای افقی را خارج نمایید. در نهایت چند ضربه به شیشه دوجداره زده و آن را از قاب پنجره آزاد سازید.

پس از بیرون آوردن شیشه‌های دو جداره قبلی باید شیشه‌های جدید را روی پروفیل به صورت مرتب قرار داده و آن را داخل چارچوب بگذارید. در مرحله بعد باید زوارها را در مکان تخصیص داده شده برای آن‌ها جایگذاری کنید. سپس با کمک یک چکش غیرفلزی چند ضربه روی زوارها بزنید. در این مرحله مواظب باشید که آسیبی به زوار شیشه وارد نشود. همچنین به یاد داشته باشید که برای جایگذاری درست زوارهای عمودی باید در ابتدا سر و انتهای آن را در جای خود قرار دهید و سپس قسمت میانی آن را جا بزنید.

روش در آوردن شیشه پنجره دوجداره ریلی

روش در آوردن شیشه پنجره دوجداره ریلی

امروزه پنجره‌های ریلی یا همان کشویی از پرطرفدارترین پنجره‌ها در ساختمان‌های اداری و مسکونی هستند. حتما سوال شما هم این است که شیوه در آوردن شیشه پنجره دوجداره ریلی برای نظافت چگونه است؟  

در واقع برای بیرون آوردن و تمیز کردن شیشه پنجره‌های دو جداره ریلی باید لنگه آن‌ها را در آورد. روش در آوردن شیشه پنجره دوجداره ریلی با توجه به انواع مختلف آن یکسان نیست. رایج‌ترین پنجره‌های ریلی که از گذشته تا زمان حال مورد استفاده قرار گرفته‌اند، به چند دسته کلی تقسیم می‌شوند:

  • دوجداره ریلی قدیمی
  • دوجداره ریلی از جنس UPVC
  • دوجداره ریلی از جنس آلومینیوم نانترمال
  • دوجداره ریلی از جنس آلومینیوم ترمال بریک

بهترین روش درآوردن شیشه پنجره‌ های دوجداره ریلی قدیمی مانند پنجره‌های تک جداره است. اما در این مدل با توجه به وزن بیشتر شیشه‌ها و پروفیل آلومینیومی باید فشار بیشتری برای جدا کردن لنگه بازشو از قاب اصلی اعمال کرد. اما طریقه بیرون آوردن شیشه‌های دو جداره سه مدل دیگر اندکی متفاوت است.

در سه مدل آخر برای خارج کردن لنگه پنجره نیاز به یک نصاب درب و پنجره دوجداره متخصص دارید. در صورتی که به فردی ماهر دسترسی ندارید، با استفاده از آچار آلن قسمت لنگه بازشو پنجره را به سمت بالا حرکت دهید. این عمل موجب از جای درآمدن لنگه پنجره ریلی دوجداره می‌شود. البته رگلاژ کردن مجدد چنین پنجره‌هایی کمی پیچیده است و به مهارت و تخصص نیاز دارد.

در این مدل پنجره‌ها مسئله آب بندی و عایق هوا بودن بسیار مهم است. همچنین پنجره‌های دوجداره ریلی سه نوع آخر به دلیل داشتن اتصالات و قطعات متعدد وزن سنگینی دارند. در ضمن وزن پروفیل و شیشه‌های این مدل پنجره‌ها نیز باعث افزایش وزن آن‌ها می‌شود. به همین دلیل در آوردن پنجره ریلی و رگلاژ مجدد آن برای افراد معمولی تقریبا غیرممکن است.

شیشه پنجره دوجداره

بعضی از شرکت‌های فعال مدعی هستند که ساختار شیشه‌های آسیب‌دیده را می‌توانند ترمیم کنند، اما این ادعا شامل بازسازی کامل عیب و ایرادهای ایجاد شده، نمی‌شود. بنابراین پیشنهاد اصفهان فلوت به شما جایگزین کردن شیشه شکسته با یک نمونه جدید توسط افراد متخصص و کاربلد است. شما می‌توانید در این خصوص از تیم مجرب و باسابقه ما کمک بگیرید.

 اجرای بهترین نوع درب و پنجره دو جداره در اصفهان فلوت

دیدگاه ها  
برای در اوردنپنجره دوجداره ترفندش همینهکه گفتین من کردمباید زوارهای عمودیو اول بیرون بیارید بعد افقی و بعد با یه فشار سفت بیرون میاد
kheyli taghire khobiye. manam mikham anjam bedam
افزودن دیدگاه