مقایسه پنجره ترمال بریک با upvc

پنجره های ترمال بریک و upvc دارای شباهت ها و تفاوت های متعددی هستند. از نظر عایق بودن، می توان هر دو مدل از آن ها را با قابلیت های یکسانی تعریف کرد؛ اما تفاوت هایی هم در این بین وجود دارد که کاربرد و نوع استفاده آن ها را تغییر می دهد. در ادامه به مهم ترین تفاوت بین پنجره های ترمال بریک و یو پی وی سی می پردازیم.

مقایسه از نظر قیمت

پنجره های یو پی وی سی از نظر قیمت در وضعیت بهتری قرار دارند؛ زیرا مواد و متریال مورد استفاده برای آن ها با قیمت مناسب تری تهیه می شود. مدل های ترمال بریک، از آلومینیوم ایرانی تهیه می شوند و اگر بخواهیم آن ها را با انواع یو پی وی سی مقایسه کنیم، چیزی در حدود 2 و نیم برابر قیمت آن ها را دارند. همین عامل باعث می شود تا مصرف کنندگان به خرید محصولات یو پی وی سی علاقه مند شوند. البته پنجره های آلومینیومی ترمال بریک اگر به صورت کاملا استاندارد تهیه شوند، دارای چنین قیمت هایی هستند؛ اما همواره در بازار های داخلی، محصولات غیر اصل نیز تولید و عرضه می شود که قیمت هایی پایین تر از نمونه های موجود در بازار دارند.

مقایسه از نظر عایق بودن

یکی از نکات مهمی که در مورد پروفیل های upvc و ترمال بریک وجود دارد، عایق بودن مشابه آن ها است. این نوع پروفیل ها از نظر عایق گرما و سرما کاملا استاندارد و مناسب برای ساختمان های مدرن امروزی هستند. البته این موضوع زمانی محقق می شود که از مواد و یراق آلات درجه یک برای ساخت آن ها استفاده شود. این دو نوع پنجره در حالت کلی دارای عملکرد عایقی یکسان و استانداردی هستند؛ اما گاهی اوقات ممکن است به دلیل ماهیت و جنس پنجره های یو پی وی سی، علاوه بر عایق گرما و سرما، عایق صوتی و حرارتی مناسبی نیز فراهم کنند. نکته ای که در هنگام خرید پروفیل های ترمال بریک باید به آن توجه داشته باشید این است که جنس آن ها از پلی آمید باشد. در بسیاری موارد برای ساخت این نوع پنجره ها از مواد متفرقه ای مانند pvc استفاده می شود که باعث کاهش مقاومت پنجره فشاری و عایقی آن می شود.

مقایسه از نظر عایق بودن

مقایسه از نظر ممان اینرسی و مقاومت پنجره

گالوانیزه مورد استفاده در بدنه پنجره های یو پی وی سی، دارای ارتباط مستقیمی با مقاومت آن است. در این نوع پروفیل ها، اگر گالوانیزه داخلی دارای ضخامتی در حدود 5.1 میلی متر و ابعاد آن نیز 25 در 33 باشد، ممان اینرسی در سری های 70 و 60 برابر با حدود 46 سانتی متر به توان 4 می شود. در بهترین انواع پروفیل ها با رعایت کامل استاندارد های مورد نیاز، ممان اینرسی پنجره های یو پی وی سی به 10.79 می رسد. در مورد پروفیل های ترمال بریک آلومینیومی، ممان اینرسی از 11 تا حدود 36 می رسد. با توجه به این موارد، می توانیم بگوییم که به علت فشار های زیادی که در ارتفاعات به پنجره ها وارد می شود، استفاده از مدل های مختلف پروفیل های یو پی وی سی و ترمال بریک ضروری است.

مقایسه از نظر کیفیت و تغییر رنگ در شرایط آب و هوایی مختلف

پروفیل های یو پی وی سی را به صورت سفید تولید می کنند؛ البته رنگ های مختلف دیگری نیز برای آن ها وجود دارد، ولی بهترین رنگ برای آن ها همان رنگ ذاتی خود یعنی سفید است. استفاده از رنگ سفید برای تمام مناطق با شرایط آب و هوایی گوناگون مناسب خواهد بود؛ اما گاهی اوقات به دلیل استفاده از متریال و یراق آلات بی کیفیت برای ساخت پنجره، کیفیت رنگ و بافت پروفیل به راحتی تغییر پیدا می کند.

پروفیل های ترمال بریک آلومینیومی را به صورت آنادایز و الکترواستاتیکی پودری رنگ آمیزی می کنند. در مورد رنگ آمیزی به صورت آنادایز، پروفیل را در داخل یک محلول قرار می دهند و یک لایه مقاوم اکسیدی را با استفاده از فرآیند های شیمیایی قرار می دهند که مقاومت آلومینیوم را افزایش می دهد. در رنگ های الکترواستاتیکی پودری نیز عملیات رنگ دهی در دمایی بالا تر از 350 درجه سانتی گراد انجام می شود. این فرآیند باعث می شود که رنگ به طور کامل در بافت آلومینیوم فرو رود که مقاومت بیشتری را برای آن در پی دارد.

مقایسه از نظر کیفیت و تغییر رنگ در شرایط آب و هوایی مختلف

مقایسه از نظر از نظر نوع بازشو و یراق آلات

از نظر یراق آلات مورد استفاده برای بازشو، تمام مواردی که در پروفیل های یو پی وی سی به کار می رود، در انواع ترمال بریک آلومینیومی نیز استفاده می شود. بازشوی کشویی، لیفت، فولکس واگنی و لولایی از انواع بازشو های این نوع پروفیل ها به حساب می آید. تفاوت هایی در ساختار و عملکرد مدل های مختلف وجود دارد که مناسب برای فضا های گوناگون در نظر گرفته می شوند. در پنجره های کشویی که عرض و ارتفاع بسیار بزرگی دارند، حتما باید از پروفیل های ترمال بریک استفاده شود.

مقایسه از نظر ارزشمند بودن 

اگر بخواهیم پنجره های یو پی وی سی و ترمال بریک را از نظر ارزشمند بودن با هم مقایسه کنیم، به نگاه سنتی موجود می رسیم. در این مورد یک عقیده سنتی وجود دارد که معماران و یا ساختمان سازان بر این عقیده هستند که اگر از پنجره های آلومینیومی استفاده کنید، بعد از گذشت سال ها و بعد از کوبیدن ساختمان، از آن ها به عنوان ضایعات با قیمت بالا استفاده کنید؛ این در حالی است که پروفیل های یو پی وی سی ارزش چندانی به عنوان ضایعات ندارند. البته این یک نگاه کاملا سنتی است و از لحاظ کاربردی و اصولی، می توانیم ارزش برابری را برای آن ها متصور شویم.

مقایسه از نظر ارزشمند بودن 

مقایسه از نظر سبک سازی ساختمان

یراق آلات آلومینیومی همراه با وزن سبکشان شناخته می شوند؛ اما پنجره های UPVC از انواع مدل های ترمال بریک آلومینیومی نیز سبک تر هستند. این مزیت باعث شده است که در ساختمان های بلند و در ارتفاعات، به منظور ایمن سازی ساختمان از پروفیل های یو پی وی سی استفاده شود. به طور کلی، پروفیل های UPVC و ترمال بریک دارای مزیت ها و قابلیت های متعددی هستند که در اکثر موارد می توانیم آن ها را از لحاظ کیفیت و استاندارد ها مشابه در نظر بگیریم؛ اما یک سری تفاوت ها در بین آن ها وجود دارد که بیشتر جنبه کاربردی دارند تا بهترین بازدهی را داشته باشند. شما می توانید برای خرید انواع پروفیل های یو پی وی سی و ترمال بریک آلومینیومی با کیفیت، با گروه صنعتی اصفهان فلوت در ارتباط باشید. این مجموعه با بهره گیری از بهترین ابزار و استفاده از دانش روز برای تولید انواع پروفیل های ساختمانی، به عنوان یک واحد مستقل تولید در کشور شناخته می شود که آماده ارائه خدمات مختلف به شما عزیزان است.

 

افزودن دیدگاه

سوالات متداول مقایسه پنجره ترمال بریک با upvc

برای کاهش وزن سازه از پنجره UPVC یا ترمال بریک استفاده می شود؟

پنجره UPVC به طور کلی وزن کمتری از پنجره‌های آلومینیومی ترمال بریک دارد و از این رو برای کاهش وزن کلی سازه‌ها پیشنهاد می‌شود. وزن کمتر پنجره‌های UPVC به تاثیر مثبتی در کاهش وزن سازه و بهبود عملکرد و کارایی انرژی ساختمان ها دارد. این مزیت به عنوان یک عامل مهم در طراحی و ساخت سازه‌ها و مخصوصاً ساختمانهای بلند و پروژه‌های ساخت و ساز مسکونی و تجاری اهمیت دارد، علاوه بر این پنجره UPVC ویژگی‌های عایق حرارتی مناسبی دارد که به کاهش مصرف انرژی برای گرمایش و سرمایش کمک می‌کند. این مزیت نه تنها به محیط زیست کمک می‌کند، بلکه همچنین هزینه‌های انرژی ساختمانها را کاهش می‌دهد، بنابراین اگر می‌خواهید ساختمان خود را بهینه‌تر کنید و وزن کلی سازه را کاهش دهید، پنجره UPVC یک انتخاب مناسب است.

پنجره ترمال بریک از چه لحاظ نسبت به پنجره UPVC برتری دارد؟

پنجره ترمال بریک بر اساس موارد زیر نسبت به پنجره  UPVC برتری دارد که شامل:

پنجره ترمال بریک دارای عایق حرارتی بهتری است که به کاهش انتقال حرارت از داخل به خارج و برعکس کمک می‌کند.

مقاومت بالاتر در برابر برودت و سرما: پنجره ترمال بریک در مناطق سرد و برفی کارایی بهتری دارد.

عایق صوتی: با ساختار دوجداره، پنجره ترمال بریک می‌تواند به کاهش صداهای محیطی کمک کند.

مقاومت به خوردگی: آلومینیوم در پنجره ترمال بریک مقاوم به خوردگی و زنگ زدگی است.

استحکام و ایستایی: پنجره ترمال بریک دارای استحکام و ایستایی بیشتری برای پنجره‌های بزرگ و ارتفاعات بلند دارد.