تفاوت کرتین وال و ترمال بریک

تفاوت کرتین وال و ترمال بریک چیست؟ پنجره های آلومینیومی که به علت استقامت و استحکام مطلوبی که دارند همواره یکی از مناسب ترین گزینه ها جهت تولید قاب پنجره می باشند ولی به کارگیری آنها با سختی زیادی مواجه است. ترمال بریک در مقابل انرژی و گرما عایق های مناسبی نیستند و آن ها را به آسانی منتقل می کنند. با هدف استحکام سازی این پنجره ها در مقابل انرژی، حرارت و سرما اقداماتی صورت می گیرد که سبب عایق شدن این پنجره ها در مقابل اتلاف انرژی می شود.

کرتین وال در مقابل زلزله با توجه به دارا بودن ساختاری مستحکم و جداگانه از بدنه اصلی ساختمان استقامت زیادی دارد. این نما از ایجاد شدن بار اضافه به سازه جلوگیری می کند و زیبا و مدرن است. اجرای آن خیلی سریع انجام می شود. یکی از عمده ترین تفاوت کرتین وال و ترمال بریک در قیمت پایانی آن ها می باشد. کرتین وال در قیاس با دیگر نماها از نرخی اقتصادی و به صرفه برخوردار است. همچنین این نمای اقتصادی دارای عایق مناسبی در مقابل انرژی و گرما است. از دیگر تفاوت های این دو نوع نما می توان به نمای بیرونی آن ها اشاره نمود ولی تفاوت زیادی در استقامت و ماندگاری آن ها نیست.

کاربرد نمای کرتین وال

چنانچه بخواهید کاربرد نمای کرتین وال را به صورت کلی طبقه بندی نمایید بایستی ۴ گروه را در نظر بگیرید. این ۴ دسته عبارتند از:

  • زیبایی نما

بی شک یکی از عمده ترین دلایل به کارگیری کرتین وال استفاده از زیبایی منحصر به فرد آن می باشد. این نما امکان تلفیق با نماهای متنوع را در ساختمان سازی دارد. با تغییر رنگ شیشه ها و قاب ها می توان دید افقی و عمودی متمایزی اعمال نمود. از دیگر کارایی این نما به کارگیری آن در حالات متنوع هندسی می باشد. در پیاده رو ها هم می توان با به کارگیری این نمای جذاب به شکل عمودی یا افقی جذابیت منحصر به فردی به نمای شهر داد. وجود این نما در ساختمان ها دید جذاب تر و بهتری را ایجاد می نماید. این نوع نما معمولا اقسام متنوعی دارد و می توان از این گوناگونی جهت ایجاد سازه های خاص از لحاظ معماری بهره برد.

  • انتقال نور به فضای داخلی ساختمان

رساندن نور به فضای ساختمان از اهمیت ویژه ای برخوردار است. با این نما انتقال نور به بهترین شکل ممکن به همه نواحی ساختمان انجام گرفته و حتی می توان با به کارگیری شیشه های رفلکس یا رنگی میزان نور درون ساختمان را تنظیم کرد.

کاربرد نمای ترمال بریک

  • محافظت از نما

یکی از کاربرد های مهم کرتین وال محافظتی است که در برابر عوامل بیرونی و داخلی ایجاد می کند. این نما از ورود گرد و خاک، آلودگی های صوتی و محیطی و... به سازه ممانعت می کند و در خانه های نزدیک اتوبان ها هم به منزله عایق صوتی به کار برده می شود.

چنانچه در نمای داخلی از این محصول استفاده شود امکان محافظت از صدا، سبب خواهد شد که صدای جلسه ها به خارج از اتاق انتقال داده نشود. حتی دید کافی جهت کنترل فضای کار وجود دارد. از دیگر کارایی های محافظتی این نمای جذاب می توان به کاربرد آن در طلا فروشی ها و بانک ها و...اشاره نمود. این مدل نمای زیبایی را در دسترس خریدار قرار می دهد از سویی با به کارگیری شیشه های ضد گلوله، ایمنی و امنیت فضای داخل هم ضمانت می شود.

  • ملاحظات سازه

به کارگیری این سازه در ساختمان سازی، بار مرده را به صورت قابل ملاحظه ای کاهش می دهد. این نما در برابر تکان های حاصل از زلزله و باد به دلیل زیرساخت مطلوب خیلی مستحکم می باشد. این نما در برابر آتش سوزی هم استقامت مناسبی از خود نشان داده و به علت بالا بودن دمای مورد نظر جهت آتش گرفتن شیشه، زمان زیادی به آتشنشان ها جهت مهار آتش سوزی های گسترده را می دهد. از دیگر کاربرد های مهم کرتین وال می توان به توانایی باز شدن پنجره ها به طرف بیرون و داخل اشاره نمود.

کاربرد نمای کرتین وال

کاربرد نمای ترمال بریک

جنس باکیفیت و نحوه تولید پنجره های ترمال بریک سبب شده است که این نما ها این ویژگی ها را داشته باشند:

  • این نما ها برای نواحی زلزله خیز کارایی بسیاری دارند.
  • ترمال بریک شامل ساختار منعطف و مطلوبی است و این انعطاف پذیری در بخش های بیرونی و داخلی ساختمان کاملا مشهود است.
  • بخش های بیرونی و داخلی ترمال بریک می توانند رنگ های متمایزی داشته باشند و با ملاحظه به وضعیت ویژه پروژه می توان از پنجره با رنگ های مختلفی بهره برد.
  • این نوع نما در قیاس با اقسام دیگر در مقابل عوامل محیطی متنوع و کاهش مصرف انرژی مطلوب می باشند.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره انواع نما و سازه های شیشه ای سایر مقالات اصفهان فلوت را مطالعه فرمایید.

دیدگاه ها  
من درست متوجه نشدم مسشه یکی توضیح ده
من درست متوجه نشدم میشه یکی توضیح بده
افزودن دیدگاه