پنجره دوجداره آلومینیومی بهتر است یا upvc

متریال و مصالح به کار رفته در ساختمان، تأثیر قابل توجهی بر نتیجه کار دارند. قطعاً انتخاب، گاهی، به کاری دشوار و پردردسر تبدیل می‌شود. دلیل این معضل، عدم آگاهی از محصول مورد نظر است. پنجره یکی از مهم‌ترین مواد به کار رفته در صنعت ساختمان سازی است. آلومینیوم و یو پی وی سی، دو نمونه از بهترین متریال به کار رفته در ساخت پنجره هستند. اگر در انتخاب آن‌ها تردید دارید، حتماً تا پایان مقاله همراه ما باشید. در ادامه شما را با تفاوت‌های پنجره دوجداره آلومینیومی و upvc آشنا می‌کنیم. اگر نمی‌دانید کدام پنجره برای شما بهتر است، با اصفهان فلوت همراه شوید.

مقایسه درب و پنجره دوجداره آلومینیومی با پنجره upvc   

مقایسه درب و پنجره دوجداره آلومینیومی با پنجره upvc    

پنجره‌های آلومینیومی و یو پی وی سی، طرفداران زیادی دارند. این دو محصول، ویژگی‌های مختلفی دارند و با همدیگر متفاوت هستند. برای تجربه انتخابی موفق، باید بتوانید اطلاعاتی کامل و جامع را درباره آن‌ها به دست آورید. به همین منظور در این مقاله به مقایسه درب و پنجره دوجداره آلومینیومی و upvc پرداخته‌ایم.

 امروزه پنجره‌های آلومینیومی به میزان زیادی، مورد استقبال قرار گرفته‌اند. این محصولات درواقع جایگزینی مناسب برای انواع آهنی هستند. آلومینیوم وزن پایینی دارد. سبک بودن این محصولات یکی از دلایل محبوبیت آن‌ها است. محصولات آلومینیومی تنوع بسیار بالایی دارند. مدل‌های مختلف آن‌ها از نظر ویژگی‌های زیر، با همدیگر متفاوت هستند:

  • رنگ
  • اندازه
  • نوع فریم
  • یراق آلات

یو پی وی سی به یکی از پرطرفدارترین متریال در ساخت درب و پنجره تبدیل شده است. Upvc در مقایسه با Pvc استحکام زیادی دارد. این ماده نوعی پلاستیک فشرده است. یو پی وی سی‌ها به میزان قابل توجهی در ساختمان سازی کاربرد دارند. آلومینیوم و یو پی وی سی، هر دو بسیار مناسب هستند. این دو محصول، تفاوت‌های زیادی با همدیگر دارند. برای اطمینان از خرید، حتماً به بررسی تفاوت آن‌ها بپردازید.

تفاوت پنجره آلومینیوم با یو پی وی سی

تفاوت پنجره آلومینیوم با یو پی وی سی

بعد از بررسی مختصر پنجره دوجداره آلومینیومی و یو پی وی سی، بهتر است به تفاوت‌های آن‌ها بپردازیم. از آنجایی که این دو محصول، کیفیت بالا و محبوبیت زیادی دارند، انتخاب گاهی دشوار است. پنجره آلومینیومی بهتر است یا upvc؟

نمی‌توان پاسخ مشخصی به این پرسش داد. چراکه هر یک از این دو محصول برای نیاز و هدف مشخصی، تولید شده‌اند. به عبارت بهتر، ممکن است یو پی وی سی برای شخصی، بهترین انتخاب باشد. در حالی که این انتخاب برای دیگری نامناسب تلقی می‌شود. برای این‌که بدانید کدام یک برای شما مناسب است، باید تفاوت آن‌ها را بدانید. در ادامه، به طور کامل، این موضوع را بررسی می‌کنیم.

 طول عمر و استحکام

یو پی وی سی ماده‌ای با دوام و مستحکم برای تولید درب و پنجره است. این محصول از سال ۱۹۸۰ تاکنون، به عنوان یکی از مقاوم‌ترین متریال برای ساخت پنجره، شناخته می‌شود. یو پی وی سی در مقابل پوسیدگی، مقاومت بالایی دارد. نگهداری از آن هم بسیار بی دردسر است؛ چراکه طول عمرش بالا است.

 عمر upvc را بین ۲۰ تا ۳۰ سال تخمین زده‌اند. همان‌طور که می‌دانید یو پی وی سی‌ها به‌سرعت خراب نمی‌شوند. اگر می‌خواهید محصولی حتی مقاوم تر از upvc داشته باشید، پنجره دوجداره آلومینیومی را بخرید. آلومینیوم باکیفیت تا ۴۵ سال عمر می‌کند. این محصول علاوه بر داشتن طول عمر بالا، زنگ نمی زند و پوسیده نمی‌شود.

عایق بودن

یکی از نکات مهم و ضروری در تهیه درب و پنجره، توجه به خاصیت عایق بودن آن‌ها است. پنجره‌های باکیفیت، عایق مناسبی برای حرارت، انرژی و همچنین صدا هستند. آلومینیوم به عنوان ماده‌ای رسانا، جریان را به راحتی از خود عبور می‌دهد. به همین علت، به تنهایی، عایق مناسبی نیست. با این حال، امروزه، با استفاده از تکنولوژی ترمال بریک، خاصیت عایق بودن آلومینیوم را بهبود بخشیده‌اند. Upvc به تنهایی عایق گرما، صدا و انرژی است. به عبارت دیگر بر خلاف آلومینیوم، این ماده به امکانات دیگری برای حفظ انرژی، نیازی ندارد.

یو پی وی سی به صورت پروفیل چند حفره‌ای تولید می‌شود. این حفره‌ها تأثیر قابل توجهی، در افزایش خاصیت عایق بودن، دارند. به طور خلاصه می‌توان گفت که پنجره دوجداره آلومینیومی و upvc هر دو عایق هستند. با این حال، یو پی وی سی‌ها عملکرد بسیار بهتری نسبت به نوع آلومینیومی دارند. بنابراین اگر در محلی شلوغ ساکن هستید یا حفظ انرژی برایتان بسیار مهم است، پیشنهاد می‌کنیم از پنجره یو پی وی سی استفاده کنید.

ظاهر و زیبایی

بدیهی است که ظاهر درب و پنجره، جلوه و نمای خاصی به ساختمان می‌دهد. ظاهر یو پی وی سی و آلومینیوم، با همدیگر تفاوت دارد. کدام یک زیباتر است؟ پاسخ به این سوال، مسئله‌ای شخصی و سلیقه‌ای است. به همین علت برای پاسخ به این پرسش، بهتر است با ویژگی‌های این دو محصول آشنا شوید. برخلاف ظاهر پلاستیکی یو پی وی سی، آلومینیوم براق و درخشان است. پنجره‌های آلومینیومی، ظریف‌تر و باریک‌تر از انواع upvc هستند.

اگر طرح‌های ظریف و مدرن را می‌پسندید، آلومینیوم انتخابی مناسب به حساب می‌آید. بر خلاف آلومینیوم، Upvc ماده‌ای حجیم است. آلومینیوم را می‌توان در حالت‌های مختلفی، تولید کرد. به همین دلیل، ممکن است تولیدات آلومینیومی، از نظر ظاهر، تنوع بیشتری نسبت به یو پی وی سی‌ها، داشته باشند. با این حال، نمی‌توان گفت که پنجره دوجداره آلومینیومی از upvc زیباتر است. چون یو پی وی سی‌ها با روکش، بسیار شیک و مجلل می‌شوند و بسیاری از مدل‌های پنجره های یو پی وی سی دارای روکشی جذاب و بی‌نظیر هستند.

پنجره دوجداره آلومینیومی بهتر است یا upvc

کلام آخر

پنجره از عناصر مهم هر ساختمان مدرنی است. این محصول انواع گسترده‌ای دارد. محصولات آلومینیومی و یو پی وی سی، دو نمونه از محبوب‌ترین‌ها هستند. این دو محصول، تفاوت‌های زیادی دارند. به همین دلیل بهتر است با داشتن اطلاعات کافی به خرید اقدام کنید تا تجربه‌ای موفق داشته باشید. در این مقاله به بررسی تفاوت پنجره دوجداره آلومینیومی و یو پی وی سی پرداختیم. اگر قصد خرید هر یک از این محصولات را دارید، می‌توانید با مشاوران اصفهان فلوت تماس بگیرید. مجموعه اصفهان فلوت با داشتن هجده سال سابقه موفق در تولید پنجره upvc و آلومینیومی، شما را در مسیر ساخت و ساز همراهی می‌کند.

دیدگاه ها  
از نظر قیمت کدوم به صرفه تره
khodaish heibati ke alminum dare ro upvc nadare
توی عکسا سفیدا یوپی ویسی ان؟
افزودن دیدگاه