تبدیل پنجره ثابت به بازشو

تبدیل پنجره ثابت به بازشو به هر دلیلی ممکن است لازم شود. بهبود تهویه فضا یا استفاده بیشتر از مناظر دلپذیر خارج از ساختمان، از جمله این دلایل به حساب می‌آیند. البته گاهی نیز ساکنین جدید یک خانه یا ساختمان بنا بر سلیقه خود به دنبال تغییر حالت پنجره هستند. در هر حال، باید دید که آیا می‌توان پنجره ثابت را به پنجره بازشو تبدیل کرد یا خیر. یا این که کدام نوع پنجره بازشو را می‌توان جایگزین پنجره ثابت کرد؟

این که تبدیل پنجره ثابت به بازشو امکان‌پذیر است یا خیر به نوع پنجره بستگی دارد. ضمن این که این کار باید توسط یک تکنسین حرفه‌ای و کاربلد انجام گیرد. زیرا ممکن است بخش‌هایی از ساختار و چهارچوب پنجره ثابت نیاز به تغییر داشته باشند. در این صورت، باید این تغییرات به شکلی اصولی و با ابزار حرفه‌ای اعمال گردند.

آیا تبدیل پنجره ثابت به بازشو امکان‌پذیر است؟

یکی از سوالات رایج درباره درب و پنجره این است که آیا تبدیل پنجره ثابت به بازشو امکان‌پذیر است؟ پاسخ دقیق به این سوال نیاز به نظر کارشناسانه داشته و باید برای هر مورد به طور دقیق، بررسی انجام گیرد. اما در حالت کلی، باید فاکتورهای متعددی در نظر گرفته شود تا بتوان پنجره ثابت را به بازشو تبدیل کرد. نحوه تغییر وضعیت پنجره ثابت به حالت‌های متعدد را در ادامه توضیح خواهیم داد.

 آیا تبدیل پنجره ثابت به بازشو امکان‌پذیر است؟

تبدیل پنجره ثابت به تک حالته

تبدیل پنجره ثابت به بازشوی تک حالته امکان‌پذیر است. برای این که بتوان این تغییرات را انجام داد، لازم است قسمت بازشو را به صورت جداگانه آماده نمود. در واقع، یک متخصص یا تکنسین باید ابتدا بنا بر ابعاد دقیق، قسمت بازشو را بسازد. سپس در صورت نیاز، یراق آلات و قطعات لازم را به چهارچوب متصل کرده و لنگه بازشو را آویزان یا نصب کند. هزینه این کار به ابعاد پنجره و نوع یراق آلات آن بستگی خواهد داشت.

تبدیل پنجره ثابت به دو حالته

پنجره دو حالته از دو سمت افقی و عمودی باز می‌شود. بنابراین بسته به نوع کاربردی که قرار است از فضا داشته باشید، می‌توان پنجره را از هر سو باز کرد. طراحی و ساخت این نوع لنگه بازشو با نوع تک حالته آن تفاوت دارد. زیرا پنجره باید بتواند هم به صورت افقی و هم به صورت عمودی قابل باز شدن باشد.

برای تبدیل پنجره ثابت به بازشوی دو حالته نیز لازم است اپراتور اندازه‌های دقیق را داشته باشد. سپس بنا بر نیاز مشتری و با توجه به نوع چهارچوب، آن را طراحی کرده و بسازد. هزینه تبدیل پنجره ثابت به دو حالته نسبت به هزینه تبدیل به یک حالته بیشتر خواهد بود. البته ابعاد و وزن لنگه بازشو، قیمت آن را تعیین خواهد کرد.

تبدیل پنجره ثابت به کشویی

حال که درباره تبدیل پنجره ثابت به بازشوی تک حالته و دو حالته صحبت کردیم، باید دید آیا می‌توان پنجره ثابت را به کشویی تبدیل کرد. در پاسخ به این سوال باید گفت خیر. در نصب پنجره ثابت و کشویی همواره از انواع پروفیل، لاستیک‌های آب بند و یراق آلات استفاده می‌شود. اما آنچه برای یک پنجره ثابت به کار می‌رود با نوع کشویی آن متفاوت خواهد بود. حتی نوع شیار شیشه دو جداره در دو نوع پنجره یاد شده نیز یکسان نیست. بنابراین برای تبدیل پنجره ثابت به بازشوی کشویی لازم است کل چهارچوب تعویض گردد.

 آیا تبدیل پنجره ثابت به بازشو امکان‌پذیر است؟

اضافه کردن لنگه بازشو دوحالته به پنجره ثابت

تبدیل پنجره ثابت به بازشو با توجه به نوع پنجره قابل انجام است. لنگه بازشو می‌تواند به صورت تک حالته یا دو حالته در نظر گرفته شود. این مساله به سلیقه مشتری یا نیاز مصرف‌کننده بستگی خواهد داشت.

برای این که بتوان لنگه بازشو دوحالته را به پنجره ثابت تبدیل نمود، باید ابتدا ابعاد پنجره به طور دقیق اندازه‌گیری شود. سپس، لنگه جدید به صورت جداگانه و بنا بر نظر مشتری طراحی و ساخته می‌شود. رنگ آن نیز باید بنا بر رنگ چهارچوب انتخاب گردد تا کمترین مغایرت را با یکدیگر داشته باشند. مگر آن که ترکیب رنگی خاصی را مد نظر داشته باشید.

در نهایت لنگه دو حالته تولید شده و باید در جای خود نصب گردد. البته تغییراتی باید بر روی محل پنجره ثابت ایجاد شود تا نصب آن امکان‌پذیر باشد. استفاده از برخی یراق آلات برای تکمیل فرایند نصب نیز الزامی است.

دقت کنید که تجربه و ظرافت بر نتیجه نهایی کار تاثیر زیادی خواهد داشت. بهترین شرکت برای ثبت سفارش بازشوی تک حالته و دو حالته، Isfahafloat است. اصفهان فلوت یکی از شرکت‌های معتبر در زمینه تولید انواع درب و پنجره آلومینیومی و upvc تک حالته و دو حالته، به حساب می‌آید. در صورت نیاز می‌توانید برای تبدیل پنجره ثابت به بازشو، از کارشناسان این شرکت کمک بگیرید.

افزودن دیدگاه