تبدیل پنجره لولایی به کشویی

تبدیل پنجره لولایی به کشویی یکی از دغدغه‌هایی است که افراد هنگام خرید ساختمان جدید با آن روبه رو می‌شوند. بسیاری از خانه‌های قدیمی از پنجره‌های لولایی آهنی و آلومینیومی استفاده می‌کنند. به همین دلیل معمولا افراد پس از خرید این گونه خانه‌ها یا ساکن شدن در آن‌ها، به دنبال ایجاد تغییراتی جدید در درب و پنجره هستند. حال سوال این است که آیا تبدیل پنجره لولایی به کشویی امکان‌پذیر است؟ برای اینکه بتوانیم نوع لولایی را به کشویی تبدیل کنیم چه مواد و مصالحی لازم است؟ در بسیاری از موارد می‌توان لنگه‌های ثابت را به بازشو تبدیل کرد. البته این تنها زمانی میسر می‌شود که قسمت بازشو از نوع لولایی انتخاب گردد. در واقع، تبدیل پنجره لولایی به کشویی تنها از طریق جایگزینی کامل چهارچوب امکان‌پذیر خواهد بود. برای بررسی دقیق تر این موضوع با ما همراه باشید.

آیا تبدیل پنجره لولایی به کشویی امکان‌پذیر است؟

آیا تبدیل پنجره لولایی به کشویی امکان‌پذیر است؟

تبدیل انواع پنجره ثابت و بازشو به یکدیگر نیاز به تجربه و مهارت بالایی دارد. درب و پنجره کشویی از آن سازه‌های آلومینیومی هستند که همواره طرفداران خود را دارند. زیرا این سازه‌ها نیازی به فضای اضافی برای باز شدن نداشته و از نظر ظاهری نیز زیبا هستند. به همین دلیل امروزه عمده پنجره‌های دو جداره یا سه جداره به شکل کشویی ساخته می‌شوند.

گاهی ساختمان‌های نسبتا قدیمی که درب و پنجره آن‌ها عمدتا لولایی هستند، نیاز به تغییر دارند. به طور خاص برای افرادی که به تازگی به چنین محیط‌هایی وارد شده‌اند، این تغییرات ظاهری لازم خواهند بود. به همین دلیل معمولا یکی از تعمیراتی که باید در این خانه‌ها انجام شود، تبدیل پنجره لولایی به کشویی است. حال باید دید چگونه می‌توان این کار را انجام داد.

تبدیل پنجره لولایی به کشویی به راحتی امکان‌پذیر نیست. تمامی مصالحی که در ساخت و نصب انواع پنجره به کار می‌روند، تقریبا مشترک هستند. پروفیل، لاستیک آب بند، انواع شیشه و یراق آلات در همه این سازه‌ها به کار می‌روند. اما سطح مقطع هندسی، مقاومت و اندازه آن‌ها می‌تواند متفاوت باشند. حتی محل قرار گرفتن شیشه دو جداره در یک سازه لولایی با سازه کشویی متفاوت است. به این ترتیب نمی‌توان نوع لولایی را به کشویی تبدیل کرد؛ مگر آنکه کل چهارچوب، قاب و شیشه تغییر کنند.

تغییر کل فریم پنجره

تغییر کل فریم پنجره

هنگامی که یک سازه آلومینیومی طراحی و ساخته می‌شود، باید تمامی قطعات و یراق‌های آن بنا بر نوع پنجره انتخاب گردند. برای مثال، در یک درب آلومینیومی لولایی UPVC از پروفیل‌هایی استفاده می‌شود که با نوع کشویی آن کاملا متفاوت هستند. این اختلاف عمدتا به نوع سطح مقطع، ضخامت و حجم بستگی دارد. بنابراین با این که اساس طراحی و ساخت این نوع سازه یکسان است، اما نوع مصالح تا حد زیادی تفاوت دارند.

به این ترتیب، زمانی می‌توان عمل تبدیل پنجره لولایی به کشویی را به راحتی انجام داد که چهارچوب کاملا تعویض گردد. البته در برخی موارد مانند تبدیل پنجره ثابت به بازشو جای نگرانی نیست. زیرا یک لنگه ثابت را می‌توان به بازشوی تک حالته یا دو حالته تبدیل نمود. هر چند این کار نیز باید حتما توسط یک تکنسین یا اپراتور حرفه‌ای انجام شود.

  • اندازه‌گیری ابعاد

مسلما برای این که بتوانید تبدیل پنجره لولایی به کشویی را انجام دهید، باید ابتدا ابعاد آن را دقیق اندازه بگیرید. کوچک‌ترین خطا در اندازه‌گیری می‌تواند ساخت و نصب را زیر سوال ببرد.

  • طراحی و ساخت پنجره کشویی

در گام بعد، نیروهای خبره، محصول مورد نظر را طراحی کرده و می‌سازند. در این مرحله مصرف‌کننده می‌تواند رنگ و طرح مورد نظر خود را انتخاب نماید. ساخت پنجره کشویی به صورت سفارشی انجام می‌گیرد. شرکت‌های مختلفی ساخت انواع درب و پنجره آلومینیومی را انجام می‌دهند. با این حال، اصفهان فلوت با تیم متخصص و موفق خود که در این زمینه تجربه فراوانی کسب نموده‌اند می تواند این کار را به صورت حرفه ای انجام دهد.

  • انتخاب یراق آلات و شیشه

پیش از این اشاره کردیم که نوع یراق آلات برای لنگه کشویی با نوع لولایی آن تفاوت دارد. بنابراین باید برای تبدیل پنجره لولایی به کشویی این نکته را در نظر داشت. حتی نوع شیشه دو جداره یا سه جداره برای این دو نوع سازه متفاوت خواهد بود.

  • نصب چهارچوب کشویی به جای لولایی

در مرحله نصب، ابتدا باید سازه لولایی قبلی از دیوار جدا شده و سازه کشویی جدید به جای آن نصب شود. این کار به تجربه و مهارت زیادی نیاز دارد. زیرا هر گونه سهل انگاری باعث آسیب به محیط اطراف چهارچوب خواهد شد.

دیدگاه ها  
به روز رسانی مینای حمام: https://megaremont.pro/grodno-restavratsiya-vann
افزودن دیدگاه