هزینه تعویض پنجره قدیمی با دوجداره

پنجره‌های دو جداره، نسبت به انواع قدیمی، دارای ویژگی‌های برتری هستند. بنابراین بسیاری از مردم ترجیح می‌دهند که قدیمی‌ها را با این محصولات تعویض کنند. خوشبختانه با عمل تعویض پنجره قدیمی با دوجداره، در مدت زمان طولانی، در هزینه‌های خود و همچنین کاهش مصرف انرژی، صرفه جویی کرده و زیبایی ساختمان را دو چندان می‌کنید. در این مقاله قرار است عوامل موثر بر تعویض را بررسی کنیم.

انواع پنجره‌های دوجداره با هر اندازه‌ای، با طرح‌های مختلف کشویی، لولایی و...، زیبایی نمای ساختمان و دکوراسیون داخلی را، به‌طور چشمگیری، افزایش می‌دهند. علاوه بر آن، این محصولات دارای خصوصیات برجسته‌ای هستند. آن‌ها مانع آلودگی‌های صوتی می‌شوند و به‌خصوص در فصل گرما، خنکی داخل ساختمان را حفظ کرده و در فصل سرما، از هدر رفتن گرمای داخل به بیرون جلوگیری می‌کنند. کیفیت و طول عمر پنجره های دوجداره بسیار بالاست و تمیز کردن‌شان هم بسیار راحت است.

مزایای تعویض پنجره قدیمی با دوجداره

مزایای تعویض پنجره قدیمی با دوجداره

از مزایای تعویض مدل‌های قدیمی با نوع دوجداره، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • با تعویض پنجره قدیمی خود، می‌توانید از جدیدترین و به روز ترین طرح‌ها بهره مند شوید. به‌طوری که هماهنگی مطلوبی را با نمای ساختمان ایجاد کنید.
  • با این عمل، پنجره‌ها را به عنوان عایق، در برابر سرما و گرما و آلودگی صوتی استفاده می‌کنید.
  • انرژی گرمایی و سرمایی داخلی ساختمان حفظ و در نتیجه، از هدر رفتن آن‌ها جلوگیری می‌شود.
  • مدل‌های مختلفی از انواع دو جداره وجود دارند که با هر سلیقه‌ای، برای هر نوع ساختمانی، مناسب هستند.
  • نصب و اجرای دو جداره‌ها بسیار راحت است و در مدت زمان بسیار کوتاهی صورت می‌گیرد.
  • کیفیت و ماندگاری این محصولات بسیار مطلوب است و به دلیل استحکام بالا، در برابر آتش سوزی، مقاوم هستند.
  • فرم و شکل این پنجره‌ها، به مرور زمان، وضعیت اولیه خود را تا سال‌های آتی حفظ می‌کنند.

یکی از مهم‌ترین عواملی که باید موقع تعویض در نظر بگیرید، هزینه‌های آن است. هزینه‌های تعویض، با توجه به یکسری از عوامل، متغییر است که در ادامه به معرفی آن‌ها می‌پردازیم.

عوامل موثر در هزینه تعویض پنجره قدیمی با دوجداره

عوامل زیادی وجود دارند که در محاسبه هزینه تعویض، نقش به سزایی ایفا می‌کنند. این عوامل عبارتند از:

ابعاد پنجره

 اندازه پنجره‌ها، بر حسب متر مربع محاسبه می‌شود و هر چقدر ابعاد پنجره بزرگتر باشد، قیمت پروفیل آن بیشتر است. پروفیل‌های مرغوب و با کیفیت، قیمت بالاتری دارند. در حالی که شما می‌توانید پروفیل‌هایی با قیمت پایین‌تر هم پیدا کنید. البته تمامی این‌ها به انتخاب و سلیقه شما بستگی دارد.

عوامل موثر در هزینه تعویض پنجره قدیمی با دوجداره

جنس پروفیل پنجره

 پنجره‌های دو جداره از جنس‌های مختلفی مثل upvc، آلومینیوم و ترمالبریک ساخته می‌شوند. هر یک از آن‌ها ویژگی‌ها و خصوصیات خود را دارند و بر اساس کارایی مورد نظر، می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. محصولات upvc استاندارد هستند و خریداران زیادی دارند. قیمت آن‌ها هم مناسب است و بسیار مقرون به صرفه، اقتصادی و با دوام هستند. پنجره‌های بزرگتر قیمت بیشتری دارند. معمولاً خاصیت عایقی آن‌ها کمتر می‌شود ،در حالی که ممکن است قیمت‌شان بیشتر شود. گران ترین نوع، ترمالبریک است که دوام بسیاری زیادی دارد و حتی می‌توان گفت اصلاً هزینه تعمیر و نگهداری ندارند.

شکل و مدل پنجره

نوع محصول هم یکی از عوامل موثر بر میزان هزینه‌های تعویض است. دو جداره‌ها در مدل‌های مختلفی مثل لولایی، کشویی، هلالی، خم و...، وجود دارند که البته با توجه به سلیقه شما نصب می‌شوند و قیمت را کمتر یا بیشتر می‌کنند.

اندازه و نوع شیشه های بکار رفته در پنجره های دو جداره

شیشه به کار رفته در مدل‌های دو جداره، مانع اتلاف انرژی و ورود آلودگی‌های صوتی است. بعضی از مردم دوست دارند از شیشه‌های دو جداره یا حتی سه جداره استفاده کنند. بعضی دیگر هم به لحاظ امنیتی، از شیشه‌های امن‌تری استفاده می‌کنند. شیشه‌های رنگی و مات برای کاهش میزان ورود نور ماوراء بنفش به داخل ساختمان، گزینه مناسبی هستند. براساس موقعیت خانه و همچنین سن بنا، در بسیاری از موارد توصیه می‌شود که شیشه‌های سکوریت را به کار ببرند. معمولاً خانه‌های قدیمی، بازشوهای استانداردی ندارند، بنابراین پنجره‌ها نیاز به قاب جدیدی دارند.

عمر و سن ساختمان و خانه قدیمی

معمولاً برآورد قیمت هزینه تعویض پنجره خانه‌های قدیمی، به‌خصوص بالغ بر 50 سال، دو یا سه برابر نرخ معمول پیش‌بینی می‌شوند. در این خانه‌ها، اغلب اندازه و ابعاد، غیر معمول است. بنابراین لازم است پنجره مورد نیاز، به‌صورت سفارشی، طراحی شود. این پنجره‌ها اغلب پوسیده و دچار فرسایش زیادی هستند که نیاز به تعمیر و تعویض دارند. از دیگر عوامل می‌توان به جنس یراق آلات، اتصالات و همچنین نوع نوار لاستیکی و...هم اشاره کرد.

اندازه و نوع شیشه های بکار رفته در پنجره های دو جداره

سایر هزینه ها و ملاحظات تعویض پنجره قدیمی با دوجداره

برای محاسبه میزان بودجه هزینه تعویض، مواردی مثل شرکت یا تولید کننده پروفیل‌ها، نصاب پنجره، تعمیرات سازه، عایق بندی در برابر رطوبت و هوا، محل کار و همچنین دفع و پاکسازی و...را هم باید در نظر گرفت. بسیاری از متخصصین هزینه نصب را معمولاً بین 15 تا 20 درصد در نظر می‌گیرند. در موارد خاصی هم ممکن است قاب‌های چوبی قدیمی و آهنی پوسیده، نیاز به تعویض داشته باشند که در این صورت باید آن‌ها را عوض کنید.

برای محاسبه هزینه تعویض پنجره قدیمی با دوجداره، می‌توانید با کارشناسان ما در اصفهان فلوت تماس بگیرید، تا در این مسیر شما را راهنمایی کنیم.

افزودن دیدگاه