تفاوت پی وی سی و یو پی وی سی

پروفیل‌های pvc و upvc امروزه به اندازه زیادی در صنعت ساختمان سازی مورد استفاده قرار می‌گیرند. این دو محصول جایگزین بسیار مناسبی برای انواع مختلف پنجره‌ها، از جمله نوع آهنی، هستند. Upvc و Pvc خاصیت و ویژگی‌های فوق‌العاده‌ای دارند، اما یکی نیستند. اگر قصد تهیه هر کدام از آن‌ها را دارید، بهتر است با اطلاعات کاملی برای خریدشان، اقدام کنید. در این مقاله از وب سایت اصفهان فلوت، به بررسی تفاوت پی وی سی و یو پی وی سی، می‌پردازیم. درضمن برای تهیه این محصولات، شما می‌توانید خرید مستقیم و ارزانی را با اصفهان فلوت تجربه کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر، تا پایان مقاله با ما همراه باشید.

مقایسه پروفیل های پی وی سی و یو پی وی سی

مقایسه پروفیل های پی وی سی و یو پی وی سی

پروفیل‌های upvc و pvc کاربرد زیادی دارند. از این مواد، در ساخت درب و پنجره استفاده می‌کنند. این محصولات از دهه پنجاه تاکنون، در ایران، مورد استقبال قرار گرفته‌اند. Pvc نوعی پلیمر محسوب می‌شود. این ماده، پلاستیک فشرده است. پی وی سی‌ها در صنایع مختلفی کاربرد دارند. یکی از این کاربردها، تولید درب و پنجره، در صنعت ساختمان‌سازی است. این محصولات، به آسانی، برش می‌خورند. به همین علت، به عنوان جایگزینی محبوب برای فلزات، شناخته می‌شوند.

 Pvc بسیار سبک است و انعطاف بالایی دارد. Upvc از پی وی سی تولید می‌شود. این نوع پروفیل هم بسیار منعطف و حالت‌پذیر است. از upvc برای ساخت درب و پنجره استفاده می‌شود. این دو محصول بسیار به هم شبیه هستند. با این حال هر یک از آن‌ها، ویژگی‌های مخصوص به خود را دارند. اگر می‌خواهید یکی از این محصولات را خریداری کنید، اما در انتخاب مردد هستید با ما همراه باشید. در ادامه به بررسی تفاوت پی وی سی و یو پی وی سی، خواهیم پرداخت.

تفاوت در سازه و فرمولاسیون

پی وی سی از چهل و سه درصد وینیل و پنجاه و هفت درصد کلر تشکیل شده است. همان‌طور که قبلاً اشاره کردیم، pvc پلیمری پلاستیکی به حساب می‌آید. برای پلیمریزاسیون، پی وی سی به دمایی بین ۴۵ تا ۷۵ درجه سانتی گراد نیاز دارد. یو پی وی سی به عنوان پی وی سی سخت هم شناخته می‌شود. این محصول از ترکیباتی مثل نفت و گاز به دست می‌آید. Upvc حاوی موادی مثل کلر و هیدروژن است. در ساخت این محصول از سرب استفاده نمی‌شود.

تفاوت در کاربرد

یکی از مهم‌ترین نکات برای مقایسه این محصولات، بررسی تفاوت پی وی سی و یو پی وی سی در کاربرد است. قطعاً برای تهیه این محصولات، باید به هدف و نیاز خود، دقت کنید. چراکه هر یک از آنها برای کاربردهای خاصی طراحی شدهاند. پی وی سی، به میزان قابل توجهی، در صنایع ساختمان سازی به کار می‌رود. کاربرد این محصول، محدود به ساخت و ساز نیست. پی وی سی‌ها کاربردهای زیر را دارند:

  • ساخت درب و پنجره در صنعت ساختمان سازی
  • تولید لوله
  • استفاده در صنعت حمل و نقل
  • قابلیت استفاده برای بهبود عملکرد سیستم‌های آبیاری
  • ساخت کارت‌های نواری مغناطیسی
  • تولید صفحات گرامافون
  • بسته‌بندی

ویژگی های متفاوت upvc و pvc

یو پی وی سی هم مثل پی وی سی، به‌طور گسترده‌ای، مورد استفاده قرار می‌گیرد. از این محصول برای ساخت قطعات موجود در فضای باز، به شدت، استقبال می‌شود. چراکه یو پی وی سی‌ها مقاومت بسیار بالایی دارند. از جمله کاربردهای upvc می‌توان موارد زیر را نام برد:

  • تولید پروفیل‌های ساختمانی
  • ساخت لوله‌های فاضلاب
  • تولید لوله‌های انتقال آب آشامیدنی
  • تفاوت پی وی سی و یو پی وی سی در قیمت

یکی از موارد ضروری در مقایسه این محصولات، بررسی تفاوت پی وی سی و یو پی وی سی از نظر قیمت است. همان‌طور که می‌دانید، upvc مقاومت بیشتری نسبت به pvc دارد. طول عمر محصولات یو پی وی سی به مراتب بیشتر از نوع پی وی سی است. به همین علت، این محصولات تقاضای بیشتری نسبت به نوع پی وی سی دارند. به دلیل تقاضای بیشتر، قیمت upvc بیشتر از pvc است.

 بنابراین اگر به دنبال محصول ارزان‌تر هستید، می‌توانید پروفیل‌های پی وی سی را بخرید. در صورتی که طول عمر برایتان اهمیت بیشتری دارد، حتماً به تهیه upvc اقدام کنید. شرکت اصفهان فلوت با فراهم آوردن درگاهی مستقیم، هزینه را کاهش داده است. شما می‌توانید خرید این محصولات را، با قیمتی استثنایی، از مجموعه تولیدی اصفهان فلوت تجربه کنید.

ویژگی های متفاوت upvc و pvc

در این قسمت، به‌صورت جزئی‌تر، به بررسی تفاوت پی وی سی و یو پی وی سی می‌پردازیم. Upvc دوام بیشتری نسبت به pvc دارد. این ماده در برابر نور و اشعه آفتاب، مقاوم‌تر است. به همین دلیل اگر می‌خواهید از این محصولات در فضای باز استفاده کنید، upvc انتخاب مناسبی است. این ماده طول عمر زیادی دارد. یو پی وی سی می‌تواند به مدت سی سال، مورد استفاده قرار گیرد.

اگر از این محصولات به خوبی نگهداری شود، عمر آن‌ها بیش تر از این هم خواهد بود. پی وی سی‌ها هم ماده‌ای مقاوم هستند. با این حال طول عمر کمتری دارند. اگر pvc را در مقابل آفتاب قرار دهید، ممکن است با تغییر رنگ آن مواجه شوید. مقاومت upvc در برابر تغییرات آب و هوایی، ستودنی است. باران، گرما و تابش مستقیم آفتاب، نمی‌تواند مقاومت آن را در هم بشکند. از نظر امنیتی هم یو پی وی سی‌ها، جایگاه برتری دارند. به دلیل استفاده از هسته فولادی گالوانیزه در تولید upvc، امنیت این محصولات بسیار بالا است.

تفاوت upvc و pvc

کلام آخر

در این مقاله از وب سایت اصفهان فلوت، به بررسی تفاوت پی وی سی و یو پی وی سی پرداختیم. Pvc و upvc دو محصول منحصربفرد و بی نظیر هستند که کاربردهای زیادی دارند. برای تهیه این محصولات، باید به تفاوت‌های موجود میان آن‌ها، دقت کرد. این کار باعث می‌شود، محصولی متناسب با نیاز و هدف خود خریداری کنید. اصفهان فلوت شرکتی معتبر در زمینه تولید و عرضه upvc و upvc است. برای خرید مستقیم این محصولات، می‌توانید با کارشناسان ما تماس بگیرید.

درب و پنجره upvc با بهترین کیفیت در اصفهان فلوت

دیدگاه ها  
اینا بهترن یا آلمینیوم؟
آلومینیوم بهتره یا پی ویسی؟
افزودن دیدگاه