معایب پنجره آلومینیومی

پنجره های آلومینیومی از پرکاربرد ترین یراق آلات مورد استفاده در ساختمان ها هستند. از این نوع پروفیل ها در محیط های مختلفی استفاده می شود؛ اما اصلی ترین کاربرد مدل های قدیمی آن ها در فضا های کوچک است. در مورد استفاده از پنجره های آلومینیومی نکات مختلفی وجود دارد که در بین آن ها مواردی نیز به عنوان معایب به حساب می آید.

معایب پنجره آلومینیومی قدیمی

یکی از معایبی که در انواع پروفیل های آلومینیومی قدیمی وجود دارد، استفاده از میلگرد در قسمت های مختلف بدنه برای اتصال آن ها است. این ویژگی بیشتر در نسل اول پنجره ها مورد استفاده قرار می گرفت که با وجود آن، امکان دوجداره کردن پنجره وجود نداشت. بعد ها و به منظور افزایش کیفیت این پروفیل ها، مدل هایی تحت عنوان اس تی وارد بازار شد که تا حدودی با کیفیت تر بودند؛ اما باز هم معایبی در آن ها وجود داشت. مهم ترین مشکل نیز وجود درز و شکاف در بین آن ها بود.

وجود چنین مشکلاتی باعث شد تا تولید کنندگان به فکر تولید و عرضه پنجره هایی باشند که مشکلات قبلی را نداشته باشد. امروزه تولید کنندگان با در نظر گرفتن مشکلاتی که در پنجره های آلومینیومی قدیمی وجود داشت، نسل جدیدی از این پروفیل ها را تولید می کنند که از لحاظ کارایی و کیفیت، در شرایط بسیار مطلوبی قرار دارند؛ علاوه بر این، قیمت مناسبی هم برای آن ها در نظر گرفته می شود.

همان طور که گفتیم، پنجره های آلومینیومی قدیمی دارای معایبی هستند که امروزه تا حدودی برطرف شده اند؛ از اصلی ترین معایب این پروفیل ها این است که عایق خوبی برای حفظ حرارت و انرژی نیستند و به راحتی حرارت را از خود عبور می دهند. علاوه بر این، پروفیل های آلومینیومی آب و گرد و خاک را به راحتی از خود عبور می دهند و از این لحاظ عایق مناسبی با محیط بیرون ایجاد نمی کنند.

معایب پنجره آلومینیومی قدیمی

یکی از دلایلی که باعث پایین آمدن کیفیت این نوع از یراق آلات می شود، امکان خراشیدگی آن ها است. این امر زیبایی پنجره را کم می کند و به مرور زمان نیز کارایی آن را پایین می آورد. در پروفیل های قدیمی قطعات مختلف به صورت مکانیکی با هم اتصال دارند که در این صورت، ممکن است بعد از مدتی حالت روان خود را از دست بدهند و یا این که لا به لای آن ها درز و شکاف ایجاد شود.

اگر تمام این معایب را یک سوی قضیه در نظر بگیریم، سوی دیگر ماجرا قیمت بالای پروفیل های آلومینیومی است. این پروفیل ها دارای قیمت نسبتا بالایی هستند زیرا مواد و متریال مورد استفاده برای آن ها، آلومینیوم ایرانی است و دارای قیمت بالایی است. این نوع یراق آلات در شهر های پر جمعیت و صنعتی، به سرعت کیفیت خود را از دست می دهند و دلیل آن نیز وجود باران اسیدی و در معرض قرار گیری مداوم با آن است. بسیاری از ساختمان سازان به نمای لوکس و مدرن ساختمان خود بسیار اهمیت می دهند؛ از طرفی یراق آلومینیومی قدیمی دارای نمای چندان سطح بالایی نیستند. به همین دلیل می توانیم این مورد را نیز به عنوان یکی از معایب این نوع از پروفیل های ساختمانی در نظر بگیریم.

بهترین نوع پنجره آلومینیومی

امروزه پنجره های آلومینیومی را با کیفیت استاندارد و کاربرد های بیشتر از قبل تولید می کنند. در نسل جدید این یراق آلات، تا حدود بسیار زیادی، مشکلات گذشته برطرف شده است. بهترین نوع از این پنجره ها نیز دارای یک سری معیاب و مزایا است و نمی توانیم بگوییم که یک محصول دارای تمام استاندارد های مورد نیاز باشد. اما به طور کلی، یک پنجره با کیفیت و استاندارد آلومینیومی دارای مزایای زیر است:

  • نیاز به نگهداری کمی دارند
  • دوام و ماندگاری بسیار بالایی دارند
  • در ساختمان های بزرگ و پروژه های مختلف مقرون به صرفه هستند
  • نیاز به تعمیرات آن ها کم است
  • انعطاف پذیری بسیار بالایی دارند
  • قابل بازیافت هستند
  • وزن سبک و ایده آلی دارند
  • در رنگ های مختلف تولید می شوند

بهترین نوع پنجره آلومینیومی

در کنار مزایایی که ذکر کردیم، همچنان یک سری معایب برای این نوع از یراق آلات وجود دارد. امروزه این محصولات را با پروفیل های یو پی وی سی (UPVC) مقایسه می کنند که در این مورد نسبت به محصولات یو پی وی سی دارای قیمت گران تری هستند. علاوه بر این، وزن پروفیل های یو پی وی سی سبک تر است. در پروفیل های آلومینیومی امکان پوسیدگی بالا است و در برابر انتقال دما و حرارت نیز کاملا عایق نیستند.

با توجه به مطالبی که ذکر کردیم، پروفیل های امروزی دارای مزایای بسیاری هستند و مشکلات گذشته را تا حدودی برطرف کرده اند؛ اما با این وجود، باز هم با نواقصی مواجه می شویم. همین امر باعث می شود که خریداران به خرید مدل های UPVC علاقه بیشتری داشته باشند. شما می توانید برای خرید بهترین پروفیل های آلومینیومی با بالا ترین کیفیت ممکن، با گروه صنعتی اصفهان فلوت در ارتباط باشید تا شما را در انجام خریدی متناسب با نیازتان یاری نمایند.

 

دیدگاه ها  
shahin bahat moafegham
شاید درست باشه که نسبت گرما وسرما عایق نیستن اما اگه شیشه شو خوب انتخاب کنی اون جورشو میکشه و عایق خوبی برای دما میشه
به نظر من که الومینیوم بهتره
افزودن دیدگاه