وزن پروفیل درب و پنجره

پروفیل‌ها یکی از مهم‌ترین مصالح ساختمان سازی هستند. این محصولات کاربرد زیادی دارند و در انواع گوناگونی ساخته می‌شوند. برای تهیه آن‌ها باید اطلاعات جامع و دقیقی داشته باشید. به همین منظور در این مقاله از اصفهان فلوت، به گردآوری اطلاعات مفیدی درباره این مصالح پرداختیم؛ اطلاعاتی در خصوص وزن پروفیل درب و پنجره، انواع آن و همچنین ویژگی‌های محصول را می‌توانید در ادامه مطالعه کنید. همچنین اگر تمایل به خرید داشته باشید، کافی است که با دریافت مشاوره رایگان، محصول مورد نظر را خریداری کنید.

وزن پروفیل درب و پنجره چقدر است

وزن پروفیل درب و پنجره چقدر است

پروفیل یکی از مهم‌ترین و پرکاربردترین محصولات در صنعت ساختمان سازی است. وزن یکی از عوامل موثر در قیمت این محصولات است. به همین علت، خریداران باید به جرم محصول مورد نظر، دقت کنند. وزن پروفیل درب و پنجره، تحت تأثیر فاکتورهای مختلفی است. این مصالح جرم ثابت و یکسانی ندارند و وزن‌شان را می‌توان از طریق فرمول مخصوصی، به دست آورد. برای رسیدن به جرم یک محصول، باید اطلاعاتی درباره آن داشته باشید. اطلاعاتی از قبیل:

  • محیط مقطع 
  • ضخامت 
  • طول شاخه 
  • جنس 

با استفاده از این داده‌ها و فرمول مشخص، می‌توان وزن پروفیل درب و پنجره را حساب کرد. تمام این اطلاعات برای دستیابی به وزن دقیق محصول، لازم و ضروری هستند. محیط مقطع، ضخامت و طول شاخه را در چگالی ۰.۰۰۷۸ ضرب می‌کنیم. عدد به دست آمده، جرم محصول را نشان می‌دهد. برای مثال، فرض کنید مدل لنگه دری ۵۰۸ با ضلع های ۲۵، ۳۸، ۲۹ و ۵۱ در اختیار دارید. ابتدا محیط آن را به دست می‌آورید. به طور فرض، ضخامت ذکر شده ۲ است. نتیجه به شکل زیر خواهد بود:

  • محیط: ۱۵۲
  • ضخامت: ۲
  • چگالی ۰.۰۰۷۸

با ضرب داده‌های بالا، عدد ۲.۳۷ به دست می‌آید. این عدد، وزن مدل لنگه دری ۵۰۸ ذکر شده است. بعضی از مصالح‌ها در اندازه استاندارد تولید نمی‌شوند. به همین علت، وزن این محصولات در ترازو، با وزن به دست آمده از فرمول، اختلاف ناچیزی خواهد داشت.

پروفیل درب و پنجره چیست

پروفیل‌ها می‌توانند تأثیر مستقیمی بر سطح کیفی ساختمان داشته باشند. این محصولات در شکل دهی نمای نهایی ساختمان، نقش قابل توجهی دارند. همچنین در تعیین قیمت ساختمان، دخیل هستند. پروفیل مقطعی فلزی یا غیرفلزی به حساب می‌آید. این محصولات در صنعت ساختمان سازی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

این دست از تجهیزات ساختمان سازی، توخالی هستند. چارچوب درها یا پنجره‌ها با استفاده از این محصولات ساخته می‌شود. آن‌ها انواع مختلفی دارند که با استفاده از موادی چون کلاف‌ها و اوراق فولادی، ساخته می‌شوند. آلیاژ مواد اولیه در کیفیت نهایی محصول، تأثیر بسزایی دارد. در تولید این محصولات از مواد زیر هم استفاده می‌شود:

  • فسفر
  • گوگرد
  • منگنز

 این مصالح در ابعاد مختلفی برش داده می‌شوند. به همین علت وزن پروفیل درب و پنجره با یکدیگر تفاوت دارد. قبل از عرضه این محصولات به بازار، با استفاده از دستگاه‌های مخصوصی به آن‌ها حالت می‌دهند. در نهایت هم این تولیدات صنعت ساختمان سازی، به بازار عرضه می‌شوند.

وزن پروفیل درب و پنجره چقدر است

انواع پروفیل درب و پنجره از نظر وزن و کاربرد

پروفیل‌های درب و پنجره هم مثل هر محصول دیگری در انواع گوناگونی تولید می‌شوند. این محصولات پرکاربرد ساختمانی از نظر جرم و کاربرد، انواع مختلفی دارند. در خرید چنین مصالحی حتماً به نوع آن دقت کنید و با توجه به هدف خودتان، خرید کنید. در ادامه شما را با انواع این محصولات آشنا می‌کنیم.

انواع پروفیل درب و پنجره از نظر کاربرد

این مصالح کاربردهای مختلفی دارند. همچنین ظاهر متفاوتی داشته و بر اساس نوع کاربرد، مورد استفاده قرار می‌گیرند. قبل از تهیه هر یک از این محصولات، بهتر است اطلاعاتی درباره آن‌ها به دست آورید. پروفیل‌های درب و پنجره، از نظر کاربرد، به شرح زیر هستند:

  • فریم
  • میانی
  • لنگه درب

مدل فریم

فریم به عنوان شاسی اصلی و مهم پروفیل‌های درب و پنجره یو پی وی سی، شناخته می‌شود. نوع فریم، گسگت یا همان لاستیک‌های درزگیری دارد. این درزگیرها برای عایق بندی مورد استفاده قرار می‌گیرند. در تولید مقطع این مدل از گالوانیزه‌هایی در ضخامت ۱، ۱.۲۵ و ۱.۵ میلی‌متر استفاده می‌شود. همان طور که از نام این محصولات پیدا است، فریم به عنوان قاب درب و پنجره کاربرد دارد.

پروفیل لنگه دری

وزن پروفیل درب و پنجره، با توجه به نوع آن، متغیر است. یکی از انواع، لنگه دری نام دارد. از این محصول برای ساخت چارچوب استفاده می‌شود. نام دیگرش ۵۰۸ است. مدل لنگه دری در ساخت چارچوب درب‌های پی وی سی، مورد استفاده قرار می‌گیرد. این نوع را می‌توان در تولید محصولات زیر، استفاده کرد:

  • درب فولادی
  • پنجره
  • کناره‌های پله
  • نرده فولادی
  • کناره های دیوار
  • پروفیل میانی

این پروفیل‌ها با نام مولیون هم شناخته می‌شوند. مدل‌های میانی، به عنوان تقسیم کننده پنجره، کاربرد دارند. کتیبه روی پنجره را با استفاده از این محصولات تولید می‌کنند. نوع میانی آن‌ها، چهار نوع مختلف با نام‌های زیر دارند:

  • نوع میانی سری ۶۰
  • نوع میانی سری ۷۰
  • نوع میانی متحرک
  • نوع میانی کتیبه کشویی

انواع پروفیل درب و پنجره از نظر وزن و کاربرد

انواع درب و پنجره از لحاظ وزنی

وزن پروفیل درب و پنجره متغیر است. به عبارت دیگر، این محصولات از نظر جرم در دسته‌های مختلفی قرار می‌گیرند. برای مثال، نوع شماره ۵۰۸، در ضخامت ۱.۸ میلی‌متر، وزنی حدود۲.۲۰۰ دارد. وزن همین مصالح در ضخامت ۲ میل، ۲.۴۴۰ است. نوع شماره ۹۵ هم در دو ضخامت ۱.۸ و ۲ میل تولید می‌شود. جرم این مصالح به ترتیب ۰.۹۱۰ و ۱.۰۰۰ است. نوع شماره ،۲۲۲ وزنی مثل مدل ۹۵ دارد. پروفیل‌ها از نظر وزن، بسیار گسترده هستند. حتماً قبل از تهیه محصول، وزن آن را بررسی و انتخابی مناسب را تجربه کنید.

ویژگی های مهم پروفیل درب و پنجره

استفاده از پروفیل در صنعت ساختمان سازی، اهمیت قابل توجهی دارد. این مصالح از ورق سیاه یا روغنی تولید می‌شوند. UPVC و PVC انواع مهم این محصول است. قیمت این محصولات با توجه به نوع آن‌ها، تعیین می‌شود. وزن پروفیل درب و پنجره، یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های این مصالح، بعد از جنس آن‌ها است. به عبارت دیگر در تهیه این مصالح، علاوه بر توجه به جنس و متریال به کار رفته، باید به وزن آن‌ها هم دقت کرد. این محصول در شاخه‌های ۱۲ و ۶ متری، ارائه می‌شود. طرح و ضخامت‌ها هم با یکدیگر تفاوت دارند.

کلام آخر

اصفهان فلوت، مرکزی معتبر در زمینه تولید و عرضه انواع مصالح ساختمانی است. به دلیل سابقه طولانی مدت و انجام پروژه‌های موفق، محبوبیت این مرکز، روز به روز در حال افزایش است. این مجموعه، نه تنها در زمینه ساخت محصول بلکه در زمینه نصب و اجرای پروژه‌ها هم با متقاضیان همکاری می‌کند. در این مقاله، اطلاعات مفیدی را درباره پروفیل‌های درب و پنجره، به اشتراک گذاشتیم. وزن پروفیل درب و پنجره بسیار متنوع است. شما می‌توانید این محصولات را در انواع مختلف، از اصفهان فلوت بخرید. کافی است تماس گرفته و از مشاوره رایگان این مرکز بهره ببرید.

دیدگاه ها  
jaleb
شما بروجرد هم نمایندگی دارید؟ یا مشهد؟
aluminum cheghadr entekhabesh sakhte
افزودن دیدگاه