پنجره دوجداره کشویی بهتره یا لولایی

پنجره های دوجداره را می‌توان از جمله محبوب‌ترین و پرطرفدارترین انواع پنجره‌ها نامید. با توجه به این‌که امروزه، مدل‌های مختلفی از آن‌ها در دسترس قرار دارند، سوال‌های مختلفی در این زمینه مطرح شده است. به عنوان مثال، یکی از پرتکرارترین سوال‌های کاربران و خریداران این محصولات، این است که دوجداره کشویی بهتر است یا لولایی؟ برای پاسخ به این سوال، لازم است که از جنبه‌های مختلف، به بررسی ویژگی‌های هر کدام بپردازیم.

برای هر ساختمانی، نصب پنجره‌های دوجداره کشویی و لولایی، می‌تواند کاربردی باشد. نصب نوع دوجداره، کمک می‌کند تا علاوه بر زیباسازی نمای ساختمان، برای نورگیری بهتر و تهویه مناسب‌تر، از یک راهکار اصولی کمک بگیریم. هر کدام از انواع کشویی و لولایی، دارای مزایا و معایب مخصوص به خود هستند.

مقایسه پنجره دوجداره کشویی و لولایی

مقایسه پنجره دوجداره کشویی و لولایی

مقایسه پنجره دوجداره کشویی و لولایی، به شما این امکان را می‌‌دهد تا با بررسی ویژگی‌های هر کدام، انتخاب درستی انجام دهید. با توجه به این‌که نوع طراحی و نصب دوجداره کشویی و لولایی، با هم تفاوت هایی دارند، بهتر است ابتدا بررسی کاملی در مورد این محصولات داشته باشید.

پنجره دوجداره کشویی

به احتمال زیاد، نصب دوجداره کشویی، می‌تواند شما را به دو دهه قبل و زمان استفاده از پنجره‌های آلومینیومی ببرد. نوع طراحی و ساخت پنجره دوجداره کشویی، شباهت‌‌های زیادی به این مدل پنجره دارد که حرکت خود را بر روی ریل انجام می‌داد. پنجره‌های دوجداره کشویی، به‌صورت ریلی و رو به بغل، باز و بسته می‌شوند. این مدل‌ها، به‌واسطه نوع پروفیلی که دارند، نسبت به انواع لولایی، پهنایی تا حدود دو برابر بیشتر خواهند داشت. در عین حال، ظاهر پنجره‌های ریلی، نسبت به مدل لولایی، ممکن است زمخت‌تر به نظر برسد.

مزایای دوجداره کشویی

با بررسی مزایای دوجداره کشویی، می‌توان درک بهتری از ویژگی‌های این محصول به دست آورد. انواع کشویی به گونه‌ای هستند که به راحتی می‌ توان تعمیر آن‌ها را در ساختمان انجام داد. علاوه بر این، نوع طراحی و ساخت‌شان، به شکلی است که می‌توانند مثل انواع دو لنگه اجرا شوند. باز و بسته شدن این پنجره‌ها، به صورت حرکت بر روی ریل و به سمت چپ و راست انجام می‌گیرد.

این مدل برای باز و بسته شدن، فضای گردش کمتری را اشغال خواهد کرد. اگر به دنبال نصب نوع دوجداره برای ساختمانی کوچک هستید، توصیه ما به شما انتخاب این محصول است. در عین حال بعضی از افراد، دوجداره کشویی را، نوع دوجداره لولایی مدرن‌تری می‌دانند.

معایب دوجداره کشویی

در کنار مزایای نوع دوجداره کشویی، نصب این مدل، معایبی به همراه خواهد داشت. به عنوان مثال، این مدل برای مناطق آرام، گزینه‌ای مناسب است. علاوه بر این، جهت نصب در مناطق گرم و خشک و همچنین سرد، کاربردی نیست. در واقع برای آب و هوای معتدل، دوجداره‌های کشویی کاربردی‌تر هستند. عایق بندی این نوع پنجره، نسبت به مدل لولایی، تا ۲۰ درصد کمتر است.

مزایای دوجداره کشویی

پنجره دوجداره لولایی

با بررسی ویژگی‌ها و مزایای پنجره دوجداره لولایی، می‌توان از میان گزینه‌های موجود، انتخاب درستی انجام داد.

مزایای دوجداره لولایی

مثل دوجداره کشویی، انواع لولایی هم مزایای مخصوص به خود را دارند. بدون تردید، یکی از برتری‌های دوجداره لولایی در مقایسه با مدل کشویی، تنوع در نوع باز و بسته شدن آن‌ها است. برای نصب مدل لولایی، می‌توانید انواع دو حالته و تک حالته را انتخاب کنید. علاوه بر این، پیشرفتی که در زمینه طراحی و ساخت در و پنجره به وجود آمده، این امکان را فراهم کرده تا از مدل‌های سایبانی هم در ساختمان استفاده شود.

یکی از بزرگ‌ترین برتری‌های پنجره‌های لولایی در مقایسه با نوع کشویی، می‌تواند عایق‌بندی مناسب‌تر آن‌ها باشد. اگر در مکانی زندگی می‌کنید که باید عایق‌بندی را به عنوان یک اولویت مهم در نظر بگیرید، توصیه ما به شما انتخاب این مدل است. در واقع عایق‌بندی استاندارد پنجره کشویی، به شما کمک می‌کند که در مناطق دارای سر و صدا و آلودگی صوتی زیاد، بتوانید از یک محصول کاربردی کمک بگیرید.

علاوه بر این، پنجره‌های دوجداره لولایی در مقایسه با کشویی، از ورود گرد و غبار به محیط هم جلوگیری خواهند کرد. یکی دیگر از مزایای نوع دوجداره لولایی، وجود درز کمتر و تمیز کردن راحت‌تر آن‌ها در مقایسه با مدل‌های کشویی است. شما به راحتی می‌توانید از هر دو سمت، برای نظافت پنجره لولایی اقدام کنید. صدای کمتر موقع باز و بسته شدن مدل لولایی در مقایسه با  کشویی را می‌توان یکی دیگر از مزایای این مدل نامید.

چه زمانی استفاده از پنجره دوجداره کشویی توصیه می شود؟

معایب دوجداره لولایی

در کنار مزایای دوجداره لولایی، این نوع معایبی هم دارد. به عنوان مثال، یکی از معایب پنجره لولایی، بهره‌‌مندی از قطعات مکانیکی بیشتر است. به همین دلیل موقع استفاده از آن‌ها، ممکن است با شکستن دستگیره، زنگ زدگی لولا و خراب شدن چرخ‌ دنده‌‌ها، مواجه شوید.

چه زمانی استفاده از پنجره دوجداره کشویی توصیه می شود؟

اگر در فضای ساختمان محدودیت وجود دارد، نصب دوجداره کشویی، می‌تواند گزینه‌ای بهتر باشد. علاوه بر این، برای مکان‌هایی که نیاز به ورود و خروج هوا دارید هم باید نصب این مدل را انتخاب کنید. گاهی مواقع شرایط ساختمان به شکلی است که امکان نصب دوجداره لولایی وجود ندارد. به همین دلیل، نصب مدل کشویی، مناسب‌تر است.

نتیجه گیری

با بررسی‌های انجام گرفته، مشخص شد که نصب هر کدام از پنجره‌ها، می‌تواند بسته به شرایط مختلف، کاربردی باشد. در عین حال، فروش مدل دوجداره لولایی، نسبت به کشویی بیشتر است. مجموعه اصفهان فلوت، به‌عنوان مرکز تخصصی تولید کننده انواع در و پنجره، خدمات گسترده‌ای در این زمینه ارائه می‌دهد. برای کسب اطلاعات بیشتر، می‌توانید با کارشناسان فروش ما تماس بگیرید تا راهنمایی‌های لازم را به دست آورید.

افزودن دیدگاه