آموزش ساخت پنجره کشویی upvc

پنجره های upvc به محصولاتی پرطرفدار در سراسر جهان تبدیل شده اند. این پنجره ها انواع گسترده ای دارند. یکی از مهم ترین و پرفروش ترین انواع پنجره های یو پی وی سی کشویی است. کارخانجات مختلفی در ایران به تولید این محصول محبوب اقدام کرده اند. به دلیل تقاضای بالای پنجره های کشویی افراد بسیاری به یادگیری ساخت آن ها علاقه مند شده اند. اگر شما هم از این دسته افراد هستید، مقاله را با دقت مطالعه نمایید. در این مقاله از وب سایت اصفهان فلوت به آموزش ساخت پنجره کشویی upvc پرداخته ایم. برای آغاز کار خود می توانید تا پایان این مقاله همراه ما باشید.

آموزش ساخت و اسمبل پنجره دو لنگه ریلی (کشویی)

پنجره های کشویی یکی از محبوب ترین نوع محصولات upvc هستند. این پنجره ها انواع مختلفی دارند. رنگ، طرح و فرم آن ها با یکدیگر متفاوت است. قطعا ساخت هر یک از این مدل ها روش های خاص خود را می طلبد. با این حال کلیت کار تقریبا یکسان است. در این مقاله شما را با نحوه اسمبل و ساخت پنجره کشویی upvc دو لنگه ریلی آشنا می کنیم. اگر دوست دارید، به طور کامل با نحوه تولید این محصولات آشنا شوید، تا پایان مقاله ما را همراهی نمایید. برای ساخت این محصولات اقدامات زیر را انجام دهید.

  • قدم اول _ طراحی پنجره کشویی

همان طور که قبلا گفتیم پنجره های کشویی مدل های گوناگونی دارند. ظاهر انواع مختلف این پنجره ها با یکدیگر متفاوت است. برای ساخت این محصول ابتدا باید نوع پنجره مورد نظر خود را انتخاب نمایید. اگر برای اولین بار است که به ساخت پنجره اقدام کرده اید، حتما مدلی ساده برگزینید. طراحی مدل های یو پی وی سی معمولا با استفاده از سیستم ها و برنامه های مخصوص صورت می گیرد. ابعاد دقیق پنجره ها و نحوه قرارگیری قسمت های مختلف توسط نرم افزارهای مخصوص طراحی می شود. شما می توانید برای شروع از طرح های آماده استفاده کنید. طراحی مدل کشویی و تنظیم ابعاد آن مهارت بالایی می خواهد. بنابراین اگر در انجام این کار تبحر کافی ندارید، حتما از فردی حرفه ای کمک بگیرید.

آموزش ساخت و اسمبل پنجره دو لنگه ریلی (کشویی)

  • قدم دوم _ تهیه ابزارها

در ساخت پنجره به ابزارهای مخصوصی نیاز پیدا می کنید. وسایل و یراق آلات مورد نیاز خود را در کیفیت استاندارد خریداری نمایید. ابزارها بخش عمده ای از کار را انجام می دهند. اگر کیفیت آن ها قابل قبول نباشد، قطعا در نتیجه کار تاثیر منفی می گذارند. علاوه بر یراق آلات مخصوص به دستگاه های استاندارد ساخت یو پی وی سی نیز نیاز پیدا می کنید. دستگاه برش پروفیل یکی از این تجهیزات حیاتی برای ساخت upvc است. علاوه بر این دستگاه به ابزار جوشکاری نیز نیاز پیدا خواهید کرد. استفاده از تجهیزات مناسب تاثیرات مثبتی بر نتیجه کار خواهد داشت. از جمله این تاثیرات می توان موارد زیر را نام برد:

  1. تسهیل انجام کار
  2. بهبود سرعت
  3. کم کردن دورریزها
  • قدم سوم _ برش دادن پروفیل فریم

پس از تهیه تجهیزات و ابزارهای مورد نیاز می توانید کار ساخت پنجره را آغاز کنید. فریم ها باید بر اساس ابعاد طراحی شده برش بخورند. برش چهارچوب و قسمت لنگه به صورت فارسی بر صورت می گیرد. اکنون زمان استفاده از دستگاه آب زن فرا رسیده است. قسمت پایین فریم را راه آب بزنید. سپس می توانید گالوانیزه را در جای خود بگذارید. گالوانیزه ها درون هر چهار تکه پروفیل قرار می گیرند. نود درصد پروفیل گالوانیزه شود. این کار افزایش کیفیت پنجره را به همراه خواهد داشت. برای تکمیل فریم از دستگاه جوش بهره بگیرید. چهار قسمت پروفیل ها را به خوبی به هم متصل نمایید تا چهارچوب آماده گردد.

آموزش ساخت و اسمبل پنجره دو لنگه ریلی (کشویی)

  • قدم چهارم _ برش دادن پروفیل ستون

اکنون نوبت برش دهی پروفیل ستون است. برش این بخش بر اساس طرح پنجره ها انجام می گیرد. دستگاه برش را در حالت ۹۰ درجه قرار دهید. به منظور برش پروفیل ستون، دستگاه باید در حالت برش صاف قرار بگیرد. پس از برش، مجددا پروفیل های ستون را توسط دستگاهی دیگر برش می زنیم. برای این کار از دستگاه مولین استفاده کنید. این دستگاه باعث می شود پروفیل ستون به شکلی درست روی پروفیل فریم قرار بگیرد. گالوانیزه کردن را فراموش نفرمایید. داخل پروفیل های ستون را نیز همانند پروفیل های فریم گالوانیزه نمایید.

  • قدم پنجم _ جایگذاری یراق و دستگیره

مرحله نهایی جایگذاری دستگیره ها است. با استفاده از دستگاه کپی فرز جای دستگیره ها را مشخص کنید. محل دستگیره ها در قسمتی است که می خواهید باز شود. در پروفیل مقابل دستگیره فلز مخصوصی جایگذاری کنید. این فلز کیفیت نهایی کار را به طور شگفت انگیزی افزایش می دهد. لولاها از طریق این فلز با دوام بیش تر و به طور محکم در جای خود قرار می گیرند. به عبارت دیگر این فلز مخصوص باعث می شود لولا شل و آزاد نباشد. در درون هر یک از قسمت ها گالوانیزه قرار دهید. در نهایت نیز کار خود را جوشکاری نمایید. پس از تکمیل جوشکاری نوبت به تمیز کردن فریم ها می رسد. با دستگاه مخصوص تمیزکاری گوشه های کار را به خوبی پاک کنید.

آموزش ساخت و اسمبل پنجره دو لنگه ریلی (کشویی)

قدم نهایی _ برش زهوار

تقریبا کار تمام شده است. با استفاده از دستگاه های استاندارد برش، پروفیل های زهوار را برش دهید. طول و عرض چهارچوب را اندازه گیری کنید. یک الی دو میلی متر این اندازه را کاهش دهید. سپس کار برش زنی را آغاز نمایید.

ساخت پنجره به مهارت و تخصص بالایی نیاز دارد. این امر در خصوص پنجره های کشویی نیز صدق می کند. برای ساخت پنجره کشویی upvc به تجربه بالا نیاز دارید. کسب مهارت برای انجام این کار زمان زیادی را می طلبد. با این حال تیم متخصص اصفهان فلوت در این مقاله به آموزش فرآیند ساخت پنجره های کشویی پرداخته است. با مطالعه دقیق این اطلاعات قادر خواهید بود کار خود را آغاز نمایید. شما همچنین می توانید این پنجره ها را در مدل های مختلف از شرکت اصفهان فلوت تهیه کنید. برای تهیه پنجره های آماده و باکیفیت از طریق راه های ارتباطی درج شده در وب سایت با ما تماس بگیرید.

 

افزودن دیدگاه