نصب پنجره کشویی

پنجره های کشویی به دلیل ظاهر فوق العاده و کیفیت بی نظیر خود طرفداران زیادی را به دست آورده اند. افراد بسیاری به منظور کاهش هزینه، خودشان به نصب پنجره ها اقدام می کنند. جایگذاری پنجره های کشویی مهارت زیادی را می طلبد. انجام این کار در چند مرحله صورت می گیرد. اگر شما هم دوست دارید خودتان پنجره های کشویی خانه یا دفترتان را نصب کنید، به دقت این مقاله را مطالعه فرمایید. در این مقاله با صفر تا صد مراحل نصب پنجره کشویی آشنا خواهید شد. علاوه بر آن قادر خواهید بود از طریق شرکت اصفهان فلوت انواع پنجره کشویی را خریداری فرمایید.

مراحل نصب پنجره دوجداره کشویی

پنجره های کشویی از محبوب ترین مدل های محصولات دوجداره به شمار می روند. این پنجره ها در انواع گوناگونی تولید می شوند. نصب مدل های مختلف پنجره های کشویی تفاوت چندانی با هم ندارد. انجام این کار در چند مرحله صورت می گیرد. برای نصب پنجره کشویی دوجداره مراحل زیر را دنبال کنید. توجه داشته باشید که تک تک این مراحل اهمیت زیادی دارند. بی دقتی در انجام هر یک از آن ها ممکن است تاثیر منفی بر نتیجه کار بگذارد.

  • قدم اول _ آماده سازی

قدم اول آماده سازی است. قبل از شروع فرآیند اصلی جایگذاری باید تمیزکاری کنید. محل نصب پنجره ها را به دقت پاک نمایید. کلاف ها و قسمت های آهنی را رنگ بزنید. در رنگ زدن قسمت های مربوط به محل اتصال پنجره ها بسیار دقت کنید. رنگ زدن باعث می شود مقاومت پنجره ها در برابر رطوبت افزایش یابد. رنگ از پوسیدگی و زنگ زدگی قسمت های فلزی پنجره جلوگیری می کند.

مراحل نصب پنجره دوجداره کشویی

  • قدم دوم _ حفره سازی

مرحله دوم در نصب پنجره های دوجداره کشویی حفره سازی نام دارد. منظور از حفره سازی تعبیه سوراخ های لازم برای نصب است. این سوراخ ها باید با دقت بسیار بالایی روی پروفیل ها جای بگیرند. حفره ها را در فاصله های مشخص و از پیش تعیین شده ایجاد نمایید. بدیهی است که اشتباه در انجام این کار نصب پنجره را با مشکل مواجه می کند.

  • قدم سوم _ تراز کردن

تراز کردن یکی از مراحل اصلی و حیاتی برای نصب درست هر نوع پنجره ای است. در این مرحله پنجره ها را باید در جایگاه خود قرار داد. با استفاده از ابزارهای مخصوص پنجره کشویی را در جای خود ثابت کنید. پنجره ها به هیچ وجه نباید شل متصل شوند. در این صورت ممکن است بخش شیشه ای پنجره در هم بشکند. برای نصب پنجره کشویی از پیچ های مخصوص و استاندارد استفاده نمایید.

مراحل نصب پنجره دوجداره کشویی

  • قدم چهارم _ درزبندی

پس از ثابت نمودن پنجره ها نوبت به درزبندی می رسد. هنگام نصب ممکن است بین کلاف های آهنی و قاب فاصله ایجاد شود. درزبندی برای پر کردن این فاصله ها بسیار ضروری است. این کار با استفاده از فوم و چسب سیلیکون انجام می شود. برای هماهنگی و یکپارچگی پنجره و دیوار از ماستیک سیلیکونایز برای دور پنجره استفاده نمایید. این ماستیک ها فضای خالی میان پنجره و دیوارهای اطراف آن را همپوشانی می کنند. ماستیک ها مقاومت بالایی دارند و فرآیند عایق بندی را هموار می سازند.

  • قدم پنجم _ کندن برچسب موجود بر پروفیل ها

پروفیل ها توسط چسب هایی پوشیده شده اند. در این مرحله باید برچسب های پروفیل را یکی پس از دیگری از جای خود جدا کنید. با دقت زیاد این کار را انجام دهید. چراکه اگر قسمتی از برچسب ها باقی بماند ممکن است کندن آن ها دیگر غیرممکن باشد. برخی از قسمت ها پس از تکمیل نصب دور از دسترس خواهند بود. بدیهی است که کندن چسب این قسمت ها پس از پایان یافتن فرآیند نصب امکان پذیر نیست. به همین علت باید به اندازه کافی برای انجام دادن درست این مرحله زمان بگذارید و چسب ها را به دقت جدا کنید.

  • مرحله ششم _ نصب شیشه ها

اصلی ترین قدم برای نصب پنجره کشویی در مرحله ششم صورت می گیرد. شیشه مورد نظر خود را روی پروفیل قرار دهید. شیشه را به دقت در چارچوب جا بیندازید. در نهایت نیز زهوارها را جایگذاری کنید. نصب زهوارها را با استفاده از چکش انجام دهید. دقت داشته باشید که از چکش های غیرفلزی برای انجام این کار استفاده کنید. در غیر این صورت ممکن است زهوارها آسیب ببینند. با چکش غیرفلزی بر زهوارها ضربه بزنید. برای جا انداختن زهوارهای عمودی از سر و ته زهوار کار خود را آغاز کنید. در نهایت نیز قسمت میانی آن ها را جایگذاری نمایید.

مراحل نصب پنجره دوجداره کشویی

مرحله هفتم _ رگلاژ کردن

قدم نهایی رگلاژ کردن نام دارد. رگلاژ به این معنا است که بخش بازشو پنجره در کنار سایر قطعات آهنی به صورت متوازن و مرتب قرار گیرد. رگلاژ کردن امری حیاتی برای نصب پنجره های دوجداره است. این کار از ورود آلودگی صوتی و اتلاف انرژی جلوگیری می کند. لنگه بازشو در پنجره های کشویی به صورت چرخشی نیست. این بخش در یک مسیر مستقیم و به دو طرف باز و بسته می شود.

پروفیل این پنجره ها برای حرکت از غلتک های مخصوصی بهره می برد. این غلتک ها ممکن است تک ریل یا جفت ریل باشند. به منظور رگلاژ کردن پنجره لولاها را باز کنید. پیچ قسمت عمودی سوراخ ها را به سمت بالا و پایین تکان دهید. پیچ دوم را نیز به دو سمت چپ و راست بکشید. رگلاژ در هر دو جهت عمودی و افقی و به صورت موازی انجام شود. پس از تکمیل این کار یراق آلات و اتصالات را مجددا چک نمایید. در صورت وجود اشکال نواقص را رفع کنید.

نصب پنجره تجربه بالایی می خواهد. اگر تخصص شما برای انجام این کار کافی نباشد، ممکن است پنجره به خوبی جایگذاری نشود. در این صورت رویارویی با مشکلاتی نظیر افتادگی پنجره دور از انتظار نخواهد بود. جای نگرانی نیست. اگر دوست دارید خودتان این کار را انجام دهید، مقاله را به دقت مطالعه کنید. در این مقاله از وب سایت اصفهان فلوت به بررسی راهنمای کامل نصب پنجره کشویی پرداختیم. با استفاده از اطلاعات درج شده قادر خواهید بود به خوبی کار را تکمیل کنید. برای خرید پنجره های کشویی در مدل های مختلف می توانید با کارشناسان فروش مجموعه اصفهان فلوت ارتباط برقرار کنید.

 

افزودن دیدگاه