آموزش رگلاژ پنجره یو پی وی سی

امروزه درب و پنجره های دوجداره را برای عایق کردن فضای داخلی خانه نصب می کنند. این کار باعث می شود که صدا و گرد و خاک از لا به لای آن ها وارد نشود. همچنین وجود چنین خاصیتی باعث کاهش مصرف انرژی می شود. در این مقاله قصد داریم به آموزش رگلاژ پنجره یو پی وی سی و مزایای آن بپردازیم؛ پس تا پایان با ما همراه باشید.

رگلاژ پنجره به چه معناست

پنجره ها دارای وظایف مختلف و مهمی در ساختمان هستند. عملکرد این یراق آلات باید به گونه ای باشد که برای باز و بسته کردن آن ها مشکلی وجود نداشته باشد و همچنین عایق مناسبی برای گرما، سرما، صدا و گرد و خاک باشند. علاوه بر این ها، باید نمای زیبایی را نیز برای ساختمان به وجود آورند. برای این که تمام این ویژگی ها در دسترس قرار گیرد، یک سری اقدامات بر روی پنجره ها انجام می شود. یکی از این اقدامات، رگلاژ کردن آن ها است. این کار باعث می شود که تمام شرایطی که گفتیم، حفظ شود و ساختمان به صورت کاملا عایق درآید. به همین دلیل است که امروزه رگلاژ کردن پنجره های دوجداره از اهمیت بالایی برخوردار است و عدم وجود چنین قابلیتی، باعث کاهش کارایی و قیمت آن می شود.

اما شاید برای شما این سوال به وجود آمده باشد که رگلاژ چیست و رگلاژ کردن پنجره به چی معنی است؟ در این مورد باید بگوییم که رگلاژ کردن یک اقدام اصلی برای عایق کردن یراق آلات ساختمانی است که امنیت و آسایش بیشتر را برای ساکنین ساختمان به وجود می آورد. زمانی که نصاب پنجره شما به درستی عمل نکند و یا این که آسیب های فیزیکی به آن وارد شود، احتمال خارج شدن پنجره از رگلاژ بودن بسیار بالا می رود. در صورتی که این اتفاق رخ دهد، خاصیت عایق بودن پنجره از بین می رود و یا به شدت کم می شود که به مرور زمان باعث کم شدن کارایی آن نیز می گردد.

رگلاژ پنجره به چه معناست

گاهی اوقات به دلیل ضربه یا نصب نادرست پنجره، امکان باز و بسته شدن راحت آن وجود ندارد و یا این که در صورت باز و بسته شدن، درز و شکاف های مختلفی در لا به لای آن ایجاد می شود که همه این ها باعث خارج شدن پنجره از رگلاژ بودن و عایق بودن می شود. بعضی اوقات نیز لنگه های بازشو به صورت نامناسبی به فریم آن گیر می کنند که این مورد هم باعث به وجود آمدن مشکلات فوق است.

در صورتی که پنجره شما از رگلاژ خارج شود، دیگر نمی توان آن را عایق مناسبی برای صدا، سرما و گرما به حساب آورد. در چنین شرایطی احتمال بروز مشکلات مختلف برای ساکنین ساختمان به وجود می آید و حتی ممکن است که به ناچار تصمیم به تعویض یا تعمیر آن بگیرند که در این صورت نیز هزینه های سنگینی باید صرف تعویض شود.

گاهی اوقات به علت باز و بسته شدن بیش از حد و یا عدم نگهداری درست از پنجره ها، ممکن است که بعد از حدود یک سال نیاز به رگلاژ باشد؛ البته این امر کاملا به نحوه استفاده و نگهداری شما از این یراق آلات بستگی دارد، اما در صورتی که پنجره شما به صورت اصولی نصب نشده باشد، ممکن است که در زمانی کمتر از یک سال چنین مشکلاتی به وجود آید. در این مورد باید توجه داشته باشید که اگر یراق شما بعد از یک سال یا بیشتر به رگلاژ کردن نیاز پیدا کرد، به معنای این نیست که نصب آن به درستی صورت نگرفته است؛ بلکه بعد از گذشت این مدت زمان، طبیعی است که پروفیل از حالت اولیه خود خارج شود.

رگلاژ پنجره به چه معناست

دلایل و مزایا رگلاژ پنجره دوجداره upvc

همان طور که گفتیم، رگلاژ پنجره ها باعث عایق بودن کامل آن ها نسبت به فضای بیرون می شود که این امر به عنوان اصلی ترین مزیت آن به شمار می رود. مهم ترین نکته در مورد استفاده از این نوع یراق آلات این است که نصب و جایگذاری آن ها توسط افراد ماهر و با تجربه صورت گیرد تا از مزیت های آن ها بهره مند شوید. این کار باعث می شود که پروفیل یو پی وی سی شما در مدت زمان طولانی کیفیت خود را حفظ کند و نیازی به هزینه های تعمیر یا تعویض آن نباشد.

امروزه تقریبا می توانیم بگوییم که استفاده از پروفیل های یو پی وی سی در بین عموم مردم رایج شده است و در تمام ساختمان ها می توانیم آن ها را ببینیم. یکی از دلایل اصلی که باعث محبوبیت پنجره های دوجداره شده است نیز همین قابلیت رگلاژ کردن است؛ به گونه ای که این نوع از پروفیل های ساختمانی جای پروفیل های قدیمی و بی کیفیت را گرفته اند. مزایایی هم برای این نوع جایگزینی به وجود آمده است که مهم ترین آن، جلوگیری از اتلاف بیش از حد انرژی است. علاوه بر این، در شهر های صنعتی و بزرگ که سر و صدای بیش از حد و آلودگی های مکرر هوا وجود دارد، استفاده از این نوع پنجره ها بسیار کاربردی تر است. در زمستان و فصول سرد سال که تغییرات آب و هوایی رخ می دهد، صدای باد یکی از اصلی ترین عوامل اذیت شدن ساکنین است. در صورت استفاده از پنجره های یو پی وی سی که به خوبی رگلاژ شده باشند، این مشکل نیز به وجود نخواهد آمد.

اما برای این که پروفیل های درب و پنجره دارای مزایای مورد نظر باشند و عایق مناسبی را برای ساختمان ایجاد کنند، نیازمند رعایت یک سری نکات در نصب آن ها خواهید بود. پنجره های یو پی وی سی دوجداره دارای سه قسمت مختلف و قابل رگلاژ کردن هستند که این قسمت ها شامل شیشه خود پنجره، یراق آلات همراه با آن و فریم لنگه بازشو است. توجه به این سه قسمت و رگلاژ کردن آن ها باعث فراهم شدن شرایط برای بهره مندی از مزایای این پروفیل ها و نصب اصولی تر آن ها می شود. برای نصب پروفیل ها و رگلاژ کردن آن ها، حتما از افراد متخصص و با تجربه استفاده کنید تا چفت و بست درست را در آن ها اعمال کنند. این کار باعث می شود که از پرداخت هزینه های اضافی برای تعمیر و تعویض جلوگیری کنید.

دلایل و مزایا رگلاژ پنجره دوجداره upvc

نحوه رگلاژ انواع پنجره های یو پی وی سی

همان طور که قبلا هم گفتیم، برای رگلاژ کردن پروفیل های یو پی وی سی بهتر است که از افراد متخصص کمک بگیرید؛ اما در صورتی که خود تصمیم به انجام این کار گرفتید، باید به نکات و قواعد نصب و اجرای آن توجه داشته باشید. رگلاژ درست و اصولی این پروفیل های دوجداره باعث عملکرد بهتر آن ها شده و کارایی محصول را بالا تر می برد. کاهش هزینه ها نیز یکی دیگر از مزایای رگلاژ کردن پروفیل های یو پی وی سی است که در صورت انجام درست و رعایت نکات آن میسر می شود. در ادامه به بررسی این نکات به صورت کلی می پردازیم.

اولین گام برای این کار آن است که کاور لولا با به طور کامل خارج کنید. برای این منظور باید پنجره را باز کنید و کاور را به درستی از آن جدا کنید. برای باز کردن کاور می توانید از پیچ گوشتی یا آچار آلن استفاده کنید. پس از باز کردن و جدا کردن کاور نوبت به لنگه بازشو می رسد که باید آن را در حالت عمودی و افقی جا به جا کنید. برای حرکت دادن پروفیل یو پی وی سی به صورت افقی، نیازمند آچار آلن 5 میلی متری می شوید و پیچ رگلاژ مربوط به آن که به صورت افقی قرار گرفته است را باید باز و بسته کنید. در صورت باز و بسته کردن این پیچ، لنگه بازشو پروفیل یو پی وی سی به حالت افقی در محور مورد نظر حرکت خواهد کرد. این کار را باید تا زمان چفت شدن کامل لنگه انجام دهید. اگر به دلیل کمبود تجربه یا هر دلیل دیگری نمی توانید این کار را به تنهایی انجام دهید، توصیه می کنیم که از شرکت های ارائه دهنده این خدمات سوال کنید یا کمک بگیرید. این کار قطعا برای نصب پنجره یو پی وی سی و رگلاژ کردن آن مفید و کاربردی خواهد بود.

نحوه رگلاژ انواع پنجره های یو پی وی سی

در صورتی که قصد دارید رگلاژ پروفیل درب و پنجره یو پی وی سی دوجداره خود را به حالت عمود اجرا کنید، باید از یک پیچ مخصوص استفاده کنید که جای آن در بالای لولای سه بعدی است. در چنین شرایطی به آچار آلن 4 میلی متری نیاز پیدا می کنید. برای باز کردن لنگه بازشو باید ببینید که پیچ به چه حالتی باز می شود. اگر پیچ به صورت ساعت گرد باز می شود، لنگه بازشو پروفیل شما به طرف بالا حرکت می کند. اما اگر پیچ لنگه را به حالت پاد ساعت گرد بچرخانید، لنگه بازشو به طرف پایین می آید. بهترین رگلاژ برای درب و پنجره های یو پی وی سی آن است که به صورت عمودی و افقی انجام شود. در این صورت بهترین نتیجه ممکن را به دست می آورید.

به طور کلی برای عایق کردن پروفیل های دوجداره یو پی وی سی و افزایش عمر و کارایی آن ها، انجام رگلاژ قسمت های مختلف آن ها توصیه می شود. برای این کار می توانید از افراد متخصص در زمینه نصب این تجهیزات استفاده کنید و یا در صورتی که خودتان قصد انجام این کار را دارید، باید به نکات مورد نیاز برای نصب بهتر و اصولی تر این پروفیل ها توجه داشته باشید. استفاده از این قابلیت در پنجره های دوجداره یو پی وی سی با بهره مندی از مزایای متعددی همراه است که مهم ترین آن ها، کاهش هزینه های اضافی و صرفه جویی در انرژی است.

 

دیدگاه ها  
من میخواستم خودم انجام بدم بعد ازخوندن تصمیم گرفتم یه متخصص بیارم شما دارین
افزودن دیدگاه