نمای لامل چیست؟

نمای لامل که به نمای کرتین وال هم مشهور است، زیر مجموعه گروهی از نماهای خشک شیشه‌ای است. در این صفحه، شیشه‌ای از پروفیل‌های آلومینیومی معروف به لامل، جهت دوال بندی یا کانال بندی نما و از مصالح و مواد اولیه مثل شیشه، جهت پر کردن محوطه خالی میان لامل‌ها، استفاده می‌شود. این صفحه شیشه‌ای با توجه به طراحی خاصی که دارد، هیچ بار ساختمانی را متوجه ساختار ساختمان نمی‌کند. قابلیت حمل بار حاصل از وزن شیشه‌ها، معمولاً بر دوش لامل‌ها است. اگر به دنبال تهیه چنین محصولی هستید، ما مجموعه اصفهان فلوت را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

کاربرد نمای لامل

این محصول معمولاً نقشی محوری دارد و در دو قسمت عمودی و افقی، بر روی ساختمان مورد نظر اجرا می‌شود. این دیوار شیشه‌ای منعطف بوده، دارای استقامت و دوامی زیاد و بسیار جذاب و نوین است. همچنین به علت استقامت خیلی زیاد در مقابل زلزله، کاربرد زیادی در نمای امروزی دارد. صفحه شیشه‌ای، همان‌طور که بیان شد، علاوه بر این‌که در مقابل نیروی زلزله، استحکام بالایی دارد، حتی در مقابل نیروهای احتمالی‌ای مثل باد، خیلی مستحکم بوده و در انواع متنوعی، ساخته می‌شود که این هم یکی دیگر از کاربرد‌هایش است. این دیوارهای شیشه‌ای در بسیاری از کشورهای دنیا، مخصوصاً کشورهای اروپایی، به‌کار برده می‌شود.

کاربرد نمای لامل

مزایای استفاده از لامل در نمای ساختمان

مزایای نمای لامل، دلیلی موجه برای اشخاصی است که به به‌کارگیری این مدل پوششی روی آورده‌اند. در این مبحث به مزایای به‌کارگیری لامل در نمای ساختمان اشاره خواهیم کرد:

  • کم شدن مصرف انرژی در فضای داخلی
  • وزن پایین دیوار شیشه‌ای در نمای کرتین وال
  • جلوگیری از انتقال گرما، صوت و رطوبت از این ناحیه به ناحیه دیگر
  • بالا بردن نوردهی به محوطه
  • کمک به بالا بردن روحیه افراد ساکن در این ساختمان
  • قابلیت نصب و راه‌اندازی اقسام متنوع بازشو
  • نگهداری و نظافت راحت
  • عملکرد مطلوب در مقابل اتفاقات ناگواری مثل زلزله
  • عملکرد و سطح کیفی مطلوب قطعات
  • جذابیت و زیبایی بی‌نظیر و منحصر به فرد
  • نصب، راه‌اندازی و اجرای راحت
  • انواع نمای لامل

نمای لامل تأثیر بسزایی در جذابیت و زیبایی سازه‌ها دارد. زمانی که به یک سازه توجه می‌کنید، نمای آن بیشتر از هر چیزی به چشم می‌آید. اقسام نماهای ساختمان از قدیم تا به امروز، بسیار تغییر یافته و از نماهای گلی، سنگی و آجری با وزن بالا، دیگر خبری نیست. با توسعه علم و تکنولوژی در اکثر حیطه‌ها، نمای ساختمان هم خیلی بیشتر از گذشته به طرف صنعتی شدن پیش رفته و مدل‌های سنتی جای خود را به مدل‌های مدرن داده‌اند. از عمده‌ترین نماهای مشابه، می‌توان به دیوار شیشه‌ای اشاره کرد.

این نما خود شامل اقسام متنوعی، چه از لحاظ ساخت و چه از لحاظ طراحی است که عبارتند از:

  • لامل آلومینیومی (Aluminium Curtaniwall)
  • لامل فولادی (Steel Curtain Wall)
  • لامل چوبی (Timber Curtaniwall)

متریالی که جهت تولید این محصول بکار برده می‌شود، باید حتماً کم وزن باشد و قابلیت اتصال با سایر متریال را داشته باشد تا به آسانی به سازه اصلی ساختمان متصل شود و در مقابل عوامل بیرونی، استحکام خود را حفظ کند. از عمده‌ترین و پرکاربردترین متریال جهت تولید این نما، پروفیل‌های آلومینیومی هستند که کم وزن بوده و قابلیت برش و اتصال به هر نوعی را دارند.

فواید عایق بندی نمای لامل

عوامل موثر در اجرای نمای لامل

اجرای این مدل شامل چالش‌ها و سختی‌های ویژه‌ای است. به‌کارگیری محاسبات درست، دقیق و مهندسی، به‌کارگیری مصالح مرغوب، توجه به اجرا و به‌کارگیری تیم اجرایی متبحر و کاربلد، تماماً در رسیدن به یک نمای استاندارد، تأثیر بسزایی دارند.

مجموعه‌های متنوعی در حیطه انواع سیستم‌های نماهای کراتین، با اتکا بر رابطه مستقیم با مشهورترین سازندگان بین المللی صنایع آلومینیوم و داشتن تیمی کاربلد و متخصص در اجرا، آمادگی خود را جهت همکاری با تمام فعالان در حیطه ساخت و ساز، اعلام می‌کنند.

فواید عایق بندی نمای لامل

جهت عایق‌بندی نمای لامل، شیوه‌های متنوعی وجود دارند و روش اجرای آن، معمولاً به نوع سامانه کراتین وال بستگی دارد. رایج‌ترین عایق جهت انجام این نوع نما، به‌کارگیری لاستیک‌های EPDM است. در این شیوه روی پروفیل آلومینیوم، حفره‌هایی ساخته شده که بتوان لاستیک‌های EPDM را داخل آن‌ها قرار داد. این عمل از ورود عوامل بیرونی به داخل ساختمان، جلوگیری می‌کند.

از جمله متریال مهم و اساسی جهت افزایش میزان عایق بندی در این نما، می‌توان لاستیک‌های پلی آمید را مثال زد. شیوه اجرای عایق بندی این صفحه شیشه‌ای با این نوع لاستیک‌ها، به سیستم کرتین وال و شیوه طراحی آن بستگی دارد. به عنوان مثال لاستیک‌های عایق در سامانه فیس کپ، بر روی لامل قرار می‌گیرد و در سامانه کرتین وال ، فریم لس در داخل لامل واقع می‌شود تا عایق کاری، به آسانی انجام شود.

برای اطلاعات بیشتر در مورد چگونگی تهیه این محصول، با معقول‌ترین قیمت و در کمترین زمان، کافی است به وبسایت اصفهان فلوت سر بزنید؛ مجموعه‌ای که تنها واحد تولید مستقل درب و پنجره در کشور است و همه مراحل از مشاوره کامل موقعیت مکانی پروژه، تولید شیشه دو و یا چند جداره، ساخت درب و پنجره تا نماهای ساختمانی و سقف‌های شیشه‌ای را به صورت تخصصی انجام می‌دهد.

افزودن دیدگاه