رفع افتادگی پنجره دوجداره

پنجره های دوجداره مدت زیادی است که مورد استقبال قرار گرفته اند. این پنجره ها به دلیل ویژگی های منحصربفرد و عایق بودن، مشتریان زیادی را به خود جذب کرده اند. اگر نصب این محصولات به خوبی انجام نگیرد، ممکن است در آینده با مشکلاتی مواجه شد. افتادگی یکی از مشکلات عمده پنجره های دوجداره محسوب می شود. خوشبختانه روش های موثری برای حل این مشکل وجود دارند. اگر شما هم با این معضل روبرو هستید، برای بهبود و پیشگیری از آن حتما این مقاله را مطالعه فرمایید. در این مقاله از وب سایت اصفهان فلوت با روش رفع افتادگی پنجره دوجداره آشنا خواهید شد.

پنجره های دوجداره طرفداران بسیار زیادی دارند. این محصولات عایق مناسبی برای صوت و گرما هستند. گاهی پس از مدتی استفاده از این پنجره ها با افتادگی آن ها مواجه می شوید. شاید گمان می کنید که این محصولات پس از مدتی استفاده نیاز به تعویض دارند و بی کیفیت هستند. اما باید بگوییم که پنجره های دوجداره به سرعت خراب نمی شوند. افتادگی پنجره ها دلایل خاصی دارد. رفع افتادگی پنجره دوجداره نیز بدون راه حل نیست. در ادامه شما را با نشانه ها، دلایل و در نهایت روش رفع افتادگی پنجره لولایی آشنا می کنیم.

نشانه های افتادگی پنجره دوجداره

عدم باز و بسته شدن پنجره ها از مشکلاتی است که شاید پس از نصب با آن ها مواجه شوید. زمانی که قادر نیستید پنجره را به خوبی باز و بسته نمایید، احتمالا با مشکل افتادگی روبرو هستید. همان طور که می دانید پنجره های دوجداره به عنوان عایقی محکم و استثنایی عمل می کنند. به عبارت دیگر مانع از ورود صداهای مزاحم و هدر رفتن انرژی می شوند.

در صورتی که پنجره های دوجداره عملکرد مناسبی نداشته باشند، احتمال افتادگی آن ها دور از انتظار نخواهد بود. به علت پیدایش درز و حفره در اثر افتادگی پنجره ها خاصیت عایق بودن خود را از دست خواهند داد. اگر پنجره شما این نشانه ها را دارد، احتمالا دچار افتادگی شده است. راه حل چیست؟ ابتدا شما را با روش های پیشگیری از این معضل آشنا می کنیم. سپس به بررسی نحوه رفع این مشکل می پردازیم.

نشانه های افتادگی پنجره دوجداره

روش های پیشگیری از افتادگی پنجره دوجداره

افتادگی از مشکلات عمده ای است که با نصب پنجره دوجداره با آن روبرو می شوید. برای جلوگیری از وقوع این مشکل راهکارهایی وجود دارند. در این بخش به بررسی مهم ترین دلایل افتادگی پنجره دوجداره و روش های مقابله با آن ها می پردازیم.

  • یراق آلات با کیفیت

ماندگاری پنجره های دوجداره به میزان زیادی تحت تاثیر کیفیت یراق آلات است. اگر برای نصب پنجره ها از ابزارهای غیراستاندارد استفاده کنید، قطعا پس از مدتی استفاده با افتادگی پنجره ها روبرو خواهید شد. یرآق آلات نامناسب و بی کیفیت مشکلات دیگری را نیز به همراه دارند و طول عمر پنجره را پایین می آورند. به همین علت برای پیشگیری از افتادگی پنجره دوجداره هنگام نصب حتما از ابزارهای استاندارد و باکیفیت استفاده کنید.

  • نصب درست

نصب پنجره ها به تخصص و مهارت نیاز دارد. برای انجام این کار باید با صفر تا صد نصب آشنا باشید. جایگذاری پنجره های مختلف با یکدیگر متفاوت است. در صورتی که تجربه کافی برای نصب پنجره های دوجداره ندارید، می توانید از افراد کاردان کمک بگیرید. در غیر این صورت ممکن است پس از مدتی استفاده با مشکلاتی مواجه شوید.

  • عوامل محیطی

از دیگر عوامل تاثیرگذار بر افتادگی پنجره های دوجداره می توان به عوامل محیطی اشاره کرد. اختلاف جوی و گرم و سرد شدن هوا ممکن است بر کیفیت این محصولات تاثیر منفی بگذارد. رطوبت و استفاده نامناسب از پنجره های دوجداره نیز می تواند عاملی برای افتادگی آن ها باشد.

  • دقت در اندازه گیری

یکی از مهم ترین اقدامات در نصب پنجره های دوجداره اندازه گیری است. بی دقتی در انجام این کار مشکلات زیادی را به بار می آورد. افتادگی پنجره های دوجداره در بسیاری از مواقع به دلیل اندازه گیری نادرست در نصب آن ها اتفاق می افتد. به همین دلیل در صورتی که خودتان قرار است پنجره را نصب کنید، حتما به دقت فرآیند اندازه گیری را انجام دهید. از ابزارهای مناسب و مخصوص برای انجام این کار استفاده نمایید. اگر در نصب پنجره مهارت ندارید، می توانید انجام این کار را به افراد متخصص و حرفه ای بسپارید.

روش های پیشگیری از افتادگی پنجره دوجداره

رفع افتادگی پنجره لولایی

پنجره های لولایی از پرطرفدارترین محصولات دوجداره هستند. این پنجره ها در دو مدل به فروش می رسند. هر یک از این مدل ها ممکن است دچار افتادگی شود. رفع افتادگی پنجره دوجداره لولایی با توجه به مدل آن ها صورت می گیرد. دو مدل اصلی این پنجره ها تک حالته و دو حالته نام دارند. برای برطرف کردن افتادگی پنجره دوجداره تک حالته لولایی ابتدا کاور لولا را کاملا باز کنید.

قسمت بازشو پنجره لولایی را به صورت افقی و عمودی جابجا نمایید. دقت داشته باشید که رگلاژ به صورت موازی صورت گیرد. گاهی اوقات لازم است از رگلاژ ساده بهره بگیرید. اگر پنجره دوحالته لولایی دارید، قبل از هر کاری آن را به بالا فشار دهید. فشار به سمت بالا به این علت است که در پنجره های دوحالته فشار وارده از بالا به پایین صورت می گیرد. پنجره در این مواقع رگلاژ بسیار مناسبی دارد. لولاها را کاملا تنظیم کنید. این کار را برای لولاهای پایین و بالا انجام دهید. در نهایت نیز شیشه پنجره را در محل مورد نظر تراش کنید.

رفع افتادگی پنجره لولایی

پس از نصب پنجره های دوجداره و استفاده از آن ها احتمال دارد با مشکلات خاصی از جمله افتادگی پنجره روبرو شوید. دلیل رویارویی با این مشکل مربوط به خود محصول نیست. در این مقاله به بررسی عوامل ایجاد افتادگی در پنجره های دوجداره پرداختیم. برای پیشگیری از بروز این مشکل حتما اطلاعات درج شده را به دقت مطالعه نموده و نواقص را برطرف نمایید. اگر پنجره شما دچار افتادگی شده است، نگران نباشید در این صفحه نحوه رفع این مشکل را بررسی کردیم. با رعایت نکاتی ساده و روش هایی آسان قادر هستید این معضل را حل نمایید. اگر قصد خرید این محصول را دارید، هم اکنون با مشاوران فروش تماس حاصل فرمایید.

 

دیدگاه ها  
مرسی از مطالب مفیدتون
افزودن دیدگاه