Upvc چیست

حتما شما هم بارها با واژه پی وی سی برخورد کرده‌اید. به همین دلیل قبل از این‌که به توضیح upvc بپردازیم, بهتر است یک توضیح مختصر در مورد پلیمر پایه تولید آن، یعنی pvc، بدهیم. پی وی سی یکی از پلیمرهای بسیار پرکاربرد است. کاربردهای آن شامل استفاده‌های مکرر در صنعت ساختمان سازی از قبیل کفپوش، سقف کاذب و… است. یکی از اصلی‌‌ترین معایب این پلیمر این است که میل ترکیبی زیادی دارد و با اکسیژن هوا ترکیب می‌شود. همچنین در مقابل گرما و سرما از مقاومت کافی برخوردار نیست. به همین دلیل باید مواد پایدار کننده به آن اضافه شود تا در عین حفظ کیفیت و خواص، مقاومتش افزایش پیدا کند. بنابراین با افزودن مواد و ترکیبات مختلف، پی وی سی را به upvc تبدیل می‌کنند.

ما در شرکت اصفهان فلوت نقش جهان، سال‌ها است که در زمینه تولید در و پنجره‌های UPVC و آلومینیوم اختصاصی فعالیت می‌کنیم و تا به امروز، با انجام بیش از هزاران پروژه در سراسر کشور، جزء تولیدکنندگان نام‌آور ایران به شمار می‌آییم. در ادامه این مقاله، بیشتر در مورد این ترکیب و همچنین کاربردها و مزایای یو پی وی سی صحبت خواهیم کرد.

UPVC مخفف چیست

UPVC  مخفف چیست

‏upvs مخفف عبارت Unplasticised Poly Vinyl Chlorid است. به زبان فارسی upvc همان pvc سخت شده است که حالت نرمی و انعطاف‌پذیری و پلاستیکی آن از بین رفته. همان‌طور که گفتیم، پی وی سی یک پلیمر نرم است که قابلیت ترکیب پذیری زیادی با اکسیژن دارد. به همین دلیل از یک پایدارکننده با نام کربنات کلسیم استفاده می‌کنند تا خواص این پلیمر را پایدار کنند و مقاومت آن را افزایش دهند.

موقعی که کربنات کلسیم به پی وی سی اضافه شود، استفاده از آن در صنایع مختلف، از جمله صنعت ساختمان سازی، درب و پنجره سازی و دندانپزشکی هم اتفاق می‌افتد. یو پی وی سی، به هیچ‌ عنوان، به نور و گرما حساسیت ندارد. همین مسئله یک مزیت بسیار عالی برای این ترکیب به شمار می‌‌آید. اگر شما هم دوست دارید در مورد مزایای این ترکیب و همچنین کاربردهای آن بیشتر بدانید، تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

کاربرد UPVC چیست

کاربرد UPVC چیست

به‌صورت مختصر گفتیم که یو پی وی سی در صنعت دندانپزشکی و همچنین در صنعت درب و پنجره سازی، کاربرد بسیار زیادی دارد. اما چه چیزی باعث شده که این ترکیب در این صنایع، بسیار قدرتمند و پیشتاز باشد؟ موقعی که پی وی سی با استفاده از کربنات کلسیم پایدار می شود، در واقع خصوصیات ظاهری و ویژگی‌های کیفی و فنی آن به کل تغییر می‌کنند. پایدار کردن این پلیمر باعث می‌‌شود این ماده، یک ماده بی‌خطر برای محیط زیست به شمار بیاید و هیچ آسیبی برای سلامت انسان نداشته باشد. همین مسئله باعث می‌‌شود یو پی وی سی در پزشکی هم بسیار قدرتمند ظاهر شود. در واقع این ترکیب به قدری خنثی و بی ضرر است که از آن برای ساخت وسایلی که در بدن انسان وارد می شود هم استفاده می‌کنند.

یو پی وی سی در صنعت ساختمان سازی و تولید درب و پنجره به کار گرفته می‌شود. این ترکیب هرگز دچار زنگ‌زدگی و پوسیدگی نمی‌شود، رنگش از بین نمی‌رود و یک گزینه بسیار ایده‌آل برای ساخت در و پنجره است. همچنین این ترکیب دچار سایش و خط و خش هم نمی‌شود و در صورت سایش می‌توان با یک پولیش ساده، آن را به حالت اولیه بازگرداند. مقاومت بسیار بالای این ترکیب در برابر آب و آتش هم، آن را به یک گزینه ایده‌آل برای بسیاری از مصارف معماری تبدیل کرده است. بهتر است بدانید که یو پی‌ وی‌ سی یک ماده کاملاً قابل بازیافت است. همچنین وزن سبک آن باعث می‌شود بتوانید به‌راحتی در صنعت ساختمان سازی از آن استفاده کنید.

این نکته را فراموش نکنید که هزینه تمام شده یو پی وی سی نسبت به بسیاری از ترکیبات موجود، پایین‌تر بوده و همین مسئله باعث توجیه اقتصادی آن می‌شود. بنابراین قیمت upvc در کنار مزایای بسیار زیادش، کاربرد این ترکیب را در صنایع مختلف به خصوص صنعت پزشکی و صنعت ساختمان سازی، روز به روز، پررنگ‌تر می‌کند. البته بهتر است بدانید که استفاده از یو پی وی سی منحصر به این دو صنعت نیست و در صنایع متنوع دیگری مثل خودروسازی و...هم به کرات مورد استفاده قرار می‌گیرد. برای خرید انواع در و پنجره‌های UPVC، کافی است با ما تماس بگیرید.

دیدگاه ها  
رنج قیمتش چجوریه
افزودن دیدگاه